תקלה למשטרה: בעוד שופט בית משפט השלום בפתח תקווה ארז מלמד, החליט להאריך עד היום (חמישי) בשעה 15:00 את מעצרו של אנוור אבו זינה, נהג המשאית שהיה אחראי, על פי החשד, לתאונת הדרכים הקטלנית בה קיפחו את חייהם שני חיילי גולני. נבהיר כי המשטרה שלחה לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרו של הנהג בחמישה ימים עד יום שני. 
השופט הורה למשטרה, כי במידה והם רוצים להאריך את מעצרו של הנהג פעם נוספת, עליהם להגיע בשעה 14:30, כשהדיון יחל רבע שעה מאוחר יותר. חרף זאת, הם טרם הגיעו למקום, למרות שזמן המעצר שהוקצב - הסתיים. עורך הדין צפריר יגור, פרקליטו של הנהג, נכנס לאולם בית המשפט וביקש את עזרת השופט וזה הנחה את מזכירות בית המשפט להתקשר ישירות ליחידת בוחני התנועה, כדי לקבל הסבר מדוע עדיין לא הגיעו לדיון. בנוסף, הבוחנים חקרו במהלך היום את כל החיילים שהיו בזירת האירוע. 

עו"ד צפריר יגור. קרדיט: צילום פרטי

 

פרקליטו של החשוד טען בשיחה עם "מעריב אונליין": "נכנסנו לסיטואציה של מצב לא חוקית, שכן מרשי נמצא באולם בית המשפט כבר משעות הבוקר, אך נציג המשטרה לא הגיע למקום". הוא הוסיף כי "החלטת השופט מאתמול לא כובדה על ידי המשטרה, ואעלה זאת בדיון. מדובר במעצר לא חוקי". 

גורמים במשטרה אמרו כי "כיוון שהחשוד הובא לבית המשפט כבר בשעות הבוקר לא מדובר במעצר שאינו חוקי שכן על פי חוק המעצרים עצם ההגעה לבית המשפט מהווה כוונה לכבד את החלטת בית המשפט, יחד עם זאת בנסיבות ובאילוצים שנוצרו בחקירה המורכבת חל עיכוב בהגעת נציג המשטרה לדיון".