מעצרו של בכיר בבזק ושישה חשודים נוספים בהם יועץ תקשורת המקורב מאוד לראש הממשלה, הוארך היום (ראשון) על ידי בית המשפט בחמישה ימים, למעט חשוד אחד שמעצרו הוארך בארבעה ימים בלבד. המשטרה ביקשה בתחילה להאריך את מעצרם של המעורבים בפרשת בזק שנעצרו הבוקר בשמונה ימים. 



היום הודיעה בזק לבורסה כי הוחלט להעביר מתפקידה את המזכירה לינור יוכלמן, לאחר דיווחים על התנהלות בעייתית. בחברה מדווחים שערכו בדיקה פנימית, בה גילו שהיא האזינה לדיונים, שאסור לה היה להיות חשופה אליהם. הבדיקה הזאת נערכה אחרי נובמבר 2017, אחרי שהחקירה הפכה להיות גלויה. היא נחשבת ליד ימינו של אלוביץ', ונחשבת לחשודה משמעותית. בעקבות הממצאים בחברה, הוקמה ועדה נגד יוכלמן, ולמרות שהיא מסרה גרסה אחרת בשימוע, הוחלט בסופו של דבר להדיח אותה מתפקידה.



בזק. צילום: פלאש 90



כזכור, עצרה הבוקר המשטרה בכירים בקבוצת בזק ובני משפחותיהם וכן מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות ההתפתחות בחקירת הפרשה, שכבר קיבלה את הכינוי "תיק 4000". רשות ניירות ערך והמשטרה פרסמו הודעה לפיה, "נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות ניירות ערך והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, במסגרתה נעצרו מספר חשודים בהן נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק".



אתמול אמרו גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק כי מסתמן שראש הממשלה נתניהו יזומן לתת עדות בשלב הראשון במסגרת הפרשה. על פי הדיווח, כחודשיים אחרי שהתיק הועבר מהרשות לניירות ערך לפרקליטות, בהמלצה להגיש כתב אישום נגד חלק מהמעורבים, הוחלט בפרקליטות להעביר חלקים מהתיק למשטרה, וזאת בכל הקשור לקשרים בין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', למנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר. כאמור, מסתמן כי לנוכח החומר שעלה בחקירת הרשות והועבר למשטרה יהיה צורך לזמן לעדות גם את נתניהו כדי לבחון את מידת מעורבותו בפרשה האמורה, וקשריו עם אלוביץ' מחד ופילבר מאידך.



במסגרת החקירה, נחשד כי אלוביץ' התווה באתר האינטרנט "וואלה" שהיה בבעלותו קו אוהד לראש הממשלה, וזאת בתמורה להקלות לעסקיו, בדגש על חברת בזק והחברות הכפופות לה, תוך מינוי פילבר לתפקיד הרגיש כדי לסייע לאלוביץ' מול מתחריו. במשטרה סרבו להתייחס לנושא, אך גורמים במערכת אכיפת החוק אשרו את הפרטים. בתגובה לדיווח, נמסר מטעם נתניהו כי "מדובר בעוד טענה שקרית נגד ראש הממשלה. נתניהו לא פעל עבור אלוביץ', לא תמורת סיקור חיובי ולא בעבור כל תמורה אחרת".