בג"ץ הורה הערב (שני) על קיום דיון נוסף בהרכב של שבעה שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות, בעניין החזרת גופות מחבלים. עוד הורה בג"ץ, כי עד החלטה שתינתן בעניין הגופות, הן לא יוחזרו. הדיון הנוסף ייקבע במהלך חודש יוני הקרוב, ועד אז הורה בית המשפט לצדדים להגיש בכתב את השלמת טיעוניהם.



השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בעקבות החלטת בית המשפט: "אני מברך את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות על החלטתה לקיים דיון נוסף בהחלטת בג״ץ השגויה, שמנעה מהמדינה להחזיק בגופות המחבלים הבזויים כל עוד חיילינו ואזרחינו מוחזקים בידי חמאס. אני מקווה שההרכב המורחב בבג״ץ יגיע למסקנה הנכונה שתסייע להיאבק בטרור ובמחבלים".



לטענת משפחתו של הדר גולדין, החייל המוחזק ברצועת עזה מאז מבצע 'צוק איתן', כי מאז התקבלה החלטת הקבינט חרגה הממשלה מספר פעמים מהחלטותיה. כך, ביום שישי האחרון כששחררה לקבורה את גופתו של המחבל נימאר ג'מאל מהכפר בית סוריכ שביצע את הפיגוע בישוב הר אדר, בו נרצחו שלושה ישראלים. 



ב-23 ביולי 2017 כששחררה הממשלה את גופות שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית, בו נרצחו שני שוטרים. ב-17 במרץ כשישראל השיבה לקבורה מחבל מבית ג'אלה לאחר שחמאס ארגן ועמד מאחורי הפגנות לשחרורו ברמאללה מול מוסדות הרשות הפלסטינית.