בית משפט השלום בראשל"צ הרשיע היום (חמישי) את ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר ראש להב 433 במשטרת ישראל, בעבירת אי מילוי חובה רשמית בפרשת הרב פינטו. ארביב הודה בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע במסגרת הסדר טיעון שהוגש באישור פרקליט המדינה. 

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש. לבקשת סנגורו ישלח ארביב לתסקיר שירות מבחן שיבחן, בין השאר, את שאלת ביטול הרשעתו. התביעה תעמוד על הותרת ההרשעה על כנה. בשלב הטיעונים לעונש תידון גם שאלת ההרשעה בדין. 
לפי ההסדר, טוענים באי כוחו של ארביב שהפעילות שנעשו על ידי הרב פינטו בכתב האישום המתוקן היו ללא ידיעת ארביב והתביעה אינה חולקת על כך.

במסגרת כתב האישום שהוגש בשנה שעברה נדחו כל טענותיו של ארביב בעת השימוע שנערך לו. יוחס לארביב כי מתחילת 2010, לאחר שהכיר לראשונה את הרב יאשיהו פינטו, שבתקופה הרלוונטית פעל באשדוד ובניו יורק, נכרתה ביניהם ברית אינטרסים. בכתב האישום נטען כי ארביב, שחפץ היה בקרבתו של הרב, בשל העובדה שמדובר במוקד כח בעל קשרים מקומיים ובינלאומיים, ומנגד הרב פינטו, שחיפש את החיבור למוקד כח בדמות קצין בכיר במשטרה, דאגו השניים לשמר ולהרחיב את ברית האינטרסים שנרקמה ביניהם. 
במסגרת זו, פנה ארביב לרב ולאנשיו, ביניהם עוזרו האישי של הרב בארץ יוסי עמוס, בבקשות שונות לעזרה לצרכיו הפרטיים. בין היתר, כללו הבקשות סיוע במתן הנחה לרכישת דירה בפרויקט סביוני רמת אביב ומציאת עבודה לבנו וכלתו בניו יורק. אנשי הרב אכן סייעו לארביב וסידרו ומימנו לכלתו ויזת עבודה, עבורה שילמו מכספי הרב 2650 דולר. במח"ש טוענים כי בנוסף לאלה, התארח ארביב מספר פעמים במלון מטרו בניו יורק, שבתקופה הרלוונטית היה בבעלותו של עוזרו של הרב, בן ציון סוקי, ולשם שלח להתארח קרובי משפחה שלו, כאשר אנשי המלון סירבו בתוקף לקבל תשלום עבור האירוח ובני משפחת ארביב ובני משפחת ארביב דאגו להשאיר כסף במעטפות לפי אומדן שלהם.