אמש חשף ערוץ 10 חילופי מסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין נציג הרשות לניירות ערך, עורך הדין ערן שחם שביט, לקראת הדיונים בהארכת מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, אור אלוביץ' ועמיקם שורר שהעלו תמונה מדאיגה ביותר של התנהלות מערכת המשפט. השופט בדימוס שלי טימן התייחס לכך היום (שני) ב-103FM: "הייתי בהלם כשראיתי את הפרסומים, ראיתי המון דברים בחיים שלי אבל כזה דבר לא האמנתי שקיים במערכת המשפט, לא העליתי על דעתי שזה אמיתי. זה לא היה מתגלה אילו לא היה מי שיצלם ויתעד את זה". 

על הנזק שנגרם למערכת המשפט אמר טימן: "קשה לאמוד את הנזק שנגרם בעקבות המעשה הזה, כל שנותר לנו במערכת המשפט היא אמון הציבור. זה גרם לי בושה גדולה מאוד לראות את הדברים בטלוויזיה". כשנשאל איך ניתן לדעת שמדובר במקרה חד פעמי השיב: "אני לא נתקלתי בדבר כזה מימי. אני אמנם כבר שנים לא נמצא במערכת ולא בקשר עם שופטים אבל לא חשבתי שקורים דברים כאלו. יכולתי להאמין לפרסומים על השופטת גרסטל מהיכרותי את הנפשות הפועלות ויכולתי להעריך מה קרה שם אך עדיין לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות".

 

לדבריו, "מעולם לא היה קשר מוקדם בין השופט למשטרה, לא נתקלתי בדבר כזה. למרות המקרה הזה תיק 4,000 אינו זוהם. הרשות לניירות ערך כבר העבירה את הנתונים ללהב 433, הוא אינו זוהם גם אם השופטת יצאה לחופשה. הדבר היחידי שנפגע משמעותית הוא אמון הציבור. גם המיעוט שעוד תמך במערכת המשפט יאבד את אמונו לאחר הפרסומים הללו".
"לא ברור לי למה לא לקחו מהם את הטלפונים", הוסיף טימן. "אי אפשר יהיה לפטר מיד את השופטים אלא ניתן להעמידם לדין פלילי על הפרת אמונים. אם זה היה תלוי בי הייתי מעמיד אותם לדין פלילי על מרמה והפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. היו בעבר מקרים של שופטים סוררים שביצעו עבירות שלא התגלו לציבור ומערכת המשפט פיטרה אותם בצורה כזו או אחרת ללא ידיעת הציבור".

עריכה: איתמר זיגלמן