פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד טריקו ברהנו, בן 37 מנתניה, בגין רצח שכנו, אלן פרנקלין קאי ז"ל, חבלה בכוונה מחמירה, שוד ושיבוש מהלכי משפט.



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לירון שטרית, במועדים הרלוונטיים התגורר הנרצח, קשיש יליד 1939, בגפו עם כלבו, בדירה בנתניה, בעוד שהנאשם התגורר בשכנות לקשיש, מרחק של מטרים ספורים מדירתו. בין הנאשם לקשיש לא הייתה היכרות מוקדמת.



בין ה- 26.1.18 ל-27.1.18, בשעה שאינה ידועה, נכנס ברהנו לדירה בעת שהקשיש שהה בדירה בגפו עם כלבו, בכוונה לבצע בה שוד. בשלב כלשהו, בעת שהקשיש עמד בחדר המקלחת, החל הנאשם להכותו בחוזקה פעמים רבות באגרופים, ובאמצעות חפץ שטיבו אינו ידוע, בפניו, ראשו ובגוו. כתוצאה ממעשי הנאשם, נפל הקשיש על רצפת חדר המקלחת, ונפטר תוך זמן קצר כתוצאה מנזק חמור למוח.



ברהנו נטל את מפתח דלת הכניסה לדירה, ובמהלך סוף השבוע יצא באמצעותו ונכנס לדירה, במספר הזדמנויות. במהלך שהייתו בדירה, חיפש הנאשם רכוש בעל ערך במקומות רבים בדירה, ואף הוציא מהארונות פריטים שונים ופיזרם במקומות שונים על הרצפה. הנאשם נטל תיק של המנוח ובו, בין היתר, טלפון סלולרי של המנוח, תעודת זהות, ארנק ובו כרטיסים שונים, מכשיר אלקטרוני, וכן טיטולים ובגדים של המנוח, ורצועות לכלב.



החשוד נטל את הפריטים לחדרו בביתו והותירם שם. על מנת להסוות את רצח המנוח בדירה, הוא אף ניסה להצית את המנוח בראשו, צווארו, חזהו, כתפו הימנית וגפיו העליונים והתחתונים, כמו גם את הדירה במוקדים שונים, וכיסה את חלון חדר המגורים באמצעות שקית אשפה שחורה, פיזר מזון כלבים על גופו של המנוח, וכן פרם את ריפוד כיסאות חדר המגורים ופזרו במוקדים שונים בדירה.



בית המשפט המחוזי מרכז. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי מרכז. צילום: אתר הרשות השופטת



ב-27.1.18 בשעה 20:00 לערך, בעת ששהה הנאשם בדירה, הגיעה לדירה בתו של המנוח וזאת על מנת לבקר את המנוח ולדרוש בשלומו, לאחר שלא השיב למסרונים ששלחה לו במהלך סוף השבוע.



בהגיעה לדירה, דפקה בתו של המנוח על הדלת מספר פעמים וקראה לו, אך לא היה מענה. בשלב זה, פתח הנאשם בפתאומיות את דלת הדירה, התקרב לבתו של המנוח והכה אותה בראשה מספר פעמים באמצעות פטיש.



בת המנוח נפלה לרצפה על צידה, והנאשם הוסיף והיכה בה באמצעות הפטיש ברגלה. בתו של הקשיש ניסתה להימלט מהמקום, בעודה זוחלת על בטנה ומדממת מראשה, ואילו הנאשם תפס את רגליה וניסה למשוך אותה אל תוך הדירה. בהמשך, הצליחה בתו של המנוח להשתחרר מאחיזתו של הנאשם, ברחה בריצה מהמקום, נשענה על קיר סמוך והחלה לצעוק לעזרה. הנאשם נמלט מהבית לכיוון שטח פתוח סמוך, ואותר ביום למחרת בסמוך לביתו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לבתו של המנוח חבלות בראשה ודימום, וכן חבלות בידה השמאלית ורגלה השמאלית, והיא נזקקה לטיפול רפואי.



בבקשת המעצר כתבה עו"ד שטרית כי "המשיב נכנס לדירתו של המנוח, קשיש כבן 79, בכוונה לשדוד אותו ובהמשך הכה אותו באכזריות עד אשר גרם למותו. המשיב שהה זמן רב בדירת המנוח, ניסה להציתה ולהעלים ראיות נגדו, וכן גנב את תיקו של המנוח. אם לא די בכך, תקף המשיב בברוטליות את בתו של המנוח שהגיעה לדירת אביה. מדובר במעשים אכזריים וקשים, אשר נפרסו על פני פרק זמן לא מבוטל ומלמדים על המסוכנות הנשקפת מן המשיב".