נציב תלונות הציבור על השופטים הודיעה היום (שני)  לנשיאת בית המשפט העליון ולשרת המשפטים כי ישלים עוד היום את איסוף החומרים והממצאים בעניינה של השופטת פוזננסקי-כץ, לצורך גיבוש מסקנותיו בבקשת הבירור שהופנתה אליו על ידן. הנציב הודיע עוד כי בכוונתו להגיש את החלטתו בבקשת הבירור עד מחר בשעות הצהריים. עם קבלתה יחליטו הנשיאה והשרה מהם הצעדים שבהם יש לנקוט.

לאחר פרסום פרשת המסרונים, אשר במסגרתה נחשפה תיאום של הארכות מעצר החשודים בתיק בזק בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ וחוקר בכיר ברשות לניירות ערך (ני"ע), ערן שחם-שביט, הצהירה הבוקר בערוץ הכנסת שרה המשפטים איילת שקד כי בסמכותה לפטר את השופטת, אם תחשוב שיש צורך בכך. שר החינוך, נפתלי בנט, אמר במהלך ועידת ההזדמנויות הכלכליות של דה מרקר כי: "מי שלא מעניק משפט צדק, לא יכול לשמש שופט ולו לדקה נוספת", וקרא "לבצע בדיקת עומק של סוגיית המעצרים, תנאי המעצר, השפלת העצורים וכבודם. סומך את ידיי על שרת המשפטים אילת שקד שתעשה זאת בתבונה".


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

"זה דבר שנראה על פניו חמור מאוד", קבעה שקד, שהסבירה: "הפרשה נחקרת על ידי נציב התלונות על השופטים, השופט ריבלין, וגם על ידי נציבות שירות המדינה. הפרקליט נחקר תחת אזהרה והיועמ"ש ופרקליט המדינה מלווים את הפרשה באופן אישי, ויחליטו אם יש צורך לעבור לחקירה פלילית".

"אני אמרתי אתמול שאסור שידם של שופטי המעצרים תהיה קלה על ההדק ושיש תחושה שבישראל מאריכים מעצרים, לא תמיד לפי הצורך", הוסיפה השרה. "אסור להאריך מעצרים מסיבות שהן לא מסוכנות לציבור או חשד לפשע חמור".


מלבד זאת, היא ציינה שבתור יושב ראש הוועדה לבחירת שופטים, "אני כל הזמן מקפידה למנות שופטים גם מהתביעה וגם מהסנגוריה. אחד הדגשים הגדולים ביותר שלי זה כיוון במערכת המשפט".

לטענתה, "צריך לדעת לשרטט את הגבולות ואין דבר יותר חשוב במדינה דמוקרטית מאמון הציבור במערכת המשפט. מקרה כזה מטיל צל כבד על המערכת כולה. השופטים הם אנשים מקצועיים וישרים, אך במקרה כזה יש לטפל במלוא החומרה. אם יש מישהו שסרח הוא לא צריך להיות במערכת".

בשלב זה שקד הסבירה שבסמכותה להדיח את השופטת פוזננסקי-כץ: "אני מחכה להחלטת הנציב והחלטת היועמ"ש, אך צריך לדעת שאם אחשוב שהיא צריכה ללכת הביתה יש לי גם סמכות להדיחה בוועדת להדחת שופטים".