פרשת חילופי המסרונים, שנחשפה אמש, בין שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ לבין חוקר הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, הכתה בתדהמה את הציבור בכלל ואת המערכת המשפטית בפרט. רבים במערכת המשפט, בהווה ובעבר, דיברו על שופטת מקצועית ומוערכת. 

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פוזננסקי-כץ (48), סיימה את לימודי התואר הראשון במשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה בשנת 1999. זאת לאחר שסיימה תואר ראשון במדעי המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, תואר שאותו סיימה בהצטיינות. מיד עם סיום לימודי המשפטים התמחתה פוזננסקי-כץ בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אצל השופטת סביונה רוטלוי. במאי 2000 היא הוסמכה לעריכת דין, ומאז, במשך 14 שנים עבדה כפרקליטה בפרקליטות מחוז מרכז. בתפקידה האחרון שימשה כממונה וכיושבת ראש ועדת הפטור.   

"מקצועית ומוערכת". השופטת פוזננסקי. צילום: אבשלום ששוני
"מקצועית ומוערכת". השופטת פוזננסקי. צילום: אבשלום ששוני
                                            
ביוני 2014 מונתה לכהונת שופטת בבית משפט השלום במחוז תל אביב. בשנתיים האחרונות ישבה פוזננסקי-כץ פעמים רבות בדיונים של מעצרים יומיים בבית המשפט השלום תל אביב. על אף שיצאה השופטת לחופשת שבתון לאחרונה, היא התבקשה לחזור לעבודתה בשל היכרותה עם תיק 4000 (פרשת בזק). סניגורים שרגילים להופיע לעבוד עמה, ופוגשים אותה לא מעט באולם המעצרים, הופתעו מאוד מהפרשה. "זה נראה רע מאוד", אומר סנגור פלילי שמופיע באולמה באופן קבוע. "היא מאוד מוערכת, וכשנתקלתי בהחלטותיה הרבות לא חשבתי מעולם שמדובר בהחלטות לא סבירות, אלא להפך- שקולות ומקצועיות".

עו"ד אחר אומר כי מדובר במעשה איום ונורא. "גם עצם ההתכתבות בנוגע לתיק שמתנהל בפניה וגם תוכן הדברים, בלתי מתקבלים על הדעת. חבל. מהיכרותי איתה התרשמתי שמדובר בשופטת אחראית ומקצועית. אי אפשר להגן על כך, אבל אנחנו לא יכולים להכתים את שמם של שופטים אחרים ושל המערכת בכלל".
נשיאת בית משפט השלום לשעבר, השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין אמרה כי "האחריות של שופט אינה מסתיימת בו עצמו, אלא בדבקות במערכת. הכוח של מערכת המשפט הוא באמון בה. שיח כמו זה שנחשפנו אליו הוא שיח אסור, שאי אפשר להעלות אותו על הדעת".