שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק וניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה, הגישו אמש ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת בית המשפט השלום בעיר להאריך את מעצרם בתיק 4,000. במקביל דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לדחות את חקירתו בפרשה. ניצב בדימוס משה מזרחי, ראש אגף החקירות לשעבר התייחס היום (שלישי) ב-103FM לבקשה: "אני חושב שהמשטרה צריכה להתעקש שנתניהו ייחקר בתאריך שנקבע בתיאום עם משרד ראש הממשלה והבקשה לדחייה אינה במקומה. נתניהו יכול לסרב להגיע לחקירות ולמשטרה אין שום דרך להכריח אותו. אם המשטרה תרצה היא תוכל לדרוש להסיר את חסינותו".

"הנזק הוא שיכול להיות שרה"מ נערך לחקירתו ויכול לאסוף מידע על החקירה הצפויה נגדו, הוא זוכה בפריבילגיה גדולה מאוד במקביל לאנשים שיושבים במעצר", הסביר מזרחי. "הם לא יוכלו להיות מוחזקים במשטרה כבני ערובה עד שראש הממשלה ייחקר אך הם עצורים וחשודים בו זמנית כדי למנוע את האופציה לשיבוש החקירה בעוד שראש הממשלה חופשי לגמרי מהמגבלות. זו תקלה מאוד גדולה. שיתכבד ראש הממשלה ויסיים את החקירות הללו במהירות, זה גם האינטרס שלו בסופו של דבר".
 



עוד הוסיף: "אנחנו מצפים מהאדם שעומד בראש ניהול מדינת ישראל שישמש דוגמא ויתייצב לחקירה כפי שנדרש ממנו, שיפנה את זמנו גם אם נכפה עליו לעשות זאת. יש לזכור שמדובר באדם שחלה עליו החסינות. הוא יכול לצפצף עלינו ולהחליט שהוא אינו מגיע לחקירה", הוסיף מזרחי. 
כשנשאל לאן החקירה עתידה להתפתח ואיזו סיבה יש לראש הממשלה לא להגיע השיב הניצב בדימוס: "כיום ישנם עדי מדינה והמלצות לכתבי אישום של הרשות לניירות ערך. פילבר חצה את הקו כשגורם מרכזי אחד רלוונטי בנוגע לעתידו והוא ראש הממשלה. צריך שיתרחש איזשהו טריגר דרמטי כדי להעיר את האיש שהיה הכי קרוב לראש הממשלה. אלמלא אולמרט היה פוגע בשולה זקן הדברים לא היו נחשפים. חומרת מעשיו של פילבר היו מובילים אותו להרבה שנים של מאסר והוא ממש הוריד את עצמו מחבל התלייה".
עריכה: איתמר זיגלמן