פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד תושב קריית עקרון בן 23 בגין רצח אמו וביצוע עבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו, ובבקשה נכתב כי "מסוכנותו הגבוהה נלמדת מנסיבות ביצוע העבירות יוצאות הדופן באכזריותן. הוא תכנן בקור רוח את תוכניתו לרצוח את אמו, לא חדל על אף התנגדותה ומאבקה בו ועד שווידא כי הפסיקה לנשום וליבה חדל לפעום".



הנאשם התגורר עם הוריו בקריית עקרון, ועל פי כתב האישום לפני כחודש גמלה בלבו החלטה לרצוח את אמו. הוא הצטייד בסכין יפנית, וביום שהיה עם האם לבד דקר אותה, הפיל אותה על הרצפה והתיישב על גופה כשברכיו מרתקות את כפות ידיה לרצפה, ואמר לה: "אשתדל לעשות זאת כמה שפחות כואב ואתן לך הזדמנות לווידוי ולומר שמע ישראל".



במהלך התנגדותה הצליחה האם לשחרר את ידה, אולם הבן חנק אותה, לקח סכין גדולה יותר ושיסף את גרונה. לאחר שווידא כי ליבה הפסיק לפעום שטף את ידיו המגואלות בדם וצילם במכשירו הנייד תמונות של גופתה. הוא השאיר את מכשירו הנייד כבוי בבית כדי שלא יאתרו אותו, נסע לאשדוד ואחר כך התקשר למשטרה והסגיר עצמו.



מוקדם יותר היום הוגש כתב אישום נגד סרגיי פוגרבנוי בן ה-41 מנתניה, החשוד ברצח אימו יקטרינה סברדלוב בת 70 מנתניה ב-30 בינואר השנה. על פי כתב האישום, הנאשם ואמו התגוררו בדירה שכורה בנתניה, סבלו מקשיים כלכליים ושררה ביניהם מתיחות על רקע ההוצאות הכספיות, וכן על רקע העובדה שהאם ביקשה לעבור ממקום מגוריהם המשותף.



לפני כחודש, בהיותם בדירה ועל רקע ויכוח ביניהם, תקף הנאשם את אמו בפניה ובראשה באמצעות בקבוק בירה, או חפץ קהה אחר, הפיל אותה ארצה ואחר כך חנק אותה בצווארה באמצעות כפות ידיו.