לפחות חלק מהמתמחים המפגינים מול ביתם שרת המשפטים שקד ושל ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נווה, בעקבות כישלון מתמחים במבחני הלשכה של עורכי הדין, נראה כי חצו את הקווים האדומים. ביום ראשן האחרון, כך נטען, הגיעה אחת המתמחות שכשלה פעמיים במבחני הלשכה, רעייתו של פרקליט בכיר ומוכר בתחומו, לבית משפט השלום בירושלים, ניגשה לאולמו של שופט המעצרים איתן כהן, וביקשה להוציא צו מעצר כנגד ראש לשכת עורכי הדין עו"ד נווה.

המתמחה שהמתינה עד לסיום הדיונים באולם, ניגשה אל השופט כהן, הציגה בפניו מסמך הנחזה לבקשה לצו מעצר וביקשה כי יאשר את הבקשה. כשנשאלה על ידו מי עומד מאחורי הבקשה לצו מעצר, ומיהי כמגישת הבקשה, הוא נדהם לשמע שאת הבקשה מגישה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. זה הספיק עבור שופט המעצרים כדי להבין שלפניו בקשה מזויפת ומתחזה לכאורה שמנסה להוציא צו מעצר בדרך לא חוקית .

הוא הנחה אותה לפנות את האולם ומיהר לדווח על האירוע לנשיא בית משפט השלום בירושלים השופט אביטל חן, במקביל להודעה שהעביר אל משמר בית המשפט כדי שיתחקו אחר עקבותיה של המתחזה.

כשאנשי משמר המשפט פגשו בחשודה הם ניגשו אליה וביקשו שתזדהה בפניהם. אז הציגה החשודה תעודת מתמחה, מה שגרם לאנשי משמר המשפט מבוכה לא פשוטה, שכן מיד הבינו כי מדובר ברעייתו של פרקליט בכיר ומוכר הנחשב מאד בתחומו ולמרות החשדות נגדה הם שחררו אותה מהמקום. האירוע החמור הזה עורר סערה רבתי בבית המשפט ובעקבותיו מילא הנשיא דוח חמור המתריע בפני ההתנהגות הפסולה וקורא לשופטים לגלות ערנות.

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נווה שניצל לכאורה מצו מעצר מזויף, הביע מורת רוח וזעזוע מעצם המקרה וטען כי מדובר בניסיון לגנוב צו מעצר שיפוטי. "כאשר שמעתי על האירוע הזה סברתי בתחילה שלא שמעתי נכון, כיוון שהתקשיתי להאמין שמתמחה, אשר חפצה להיות עורכת דין, תהיה מסוגלת לחשוב בכלל על ניסיון לגנוב צו מעצר שיפוטי, להתחזות לאיש משטרה ולנסות להטעות שופט היושב בדין, וכל זאת רק משום שנכשלה בבחינת ההסמכה" .

"עצוב ומצער מאוד שכך מתנהלים חלק מהמבקשים להפוך לדור העתיד של מקצוע עריכת הדין. אבל כשאני נתקל בהפגנות שבועיות מול ביתי וביתה של שרת המשפטים, המלוות בדברי נאצה וגידופים, בהשתלחויות גסות ברשתות החברתיות מצד מתמחים שנכשלו בבחינה ובתעשיית עתירות שנועדה לעקוף את בחינות ההסמכה - אני כבר לא מופתע משום דבר". 

דוברת מערכת בתי המשפט מסרה בתגובה: "בעקבות האירוע, ערך נציג משמר בתי המשפט שיחה עם הגברת והסביר לה שהיה עליה לגשת למזכירות בית המשפט ולא לפנות ישירות אל השופט. תעודת המתמחה שהציגה צולמה ושמה נרשם ברישומי המשמר לצורכי מעקב והגברת שוחררה לדרכה. בנוסף נמסר עדכון על אודות האירוע לנשיא בית המשפט השלום השופט אביטל חן, אשר למען הזהירות עדכן את נשיאי בתי המשפט ואת מנהל בתי המשפט".

עו"ד אילן בומבך, המייצג את נבחני בחינת ההסמכה האחרונה מסר בתגובה: "הסיפור והאישה המתוארת בו אינם מוכרים לנו וכל ניסיון לקשר בין הפעילות הפסולה הזו לבין מאבק המתמחים הוא לא יותר מאשר מניפולציה שקופה שנועדה להכתים ציבור שלם. לא ניתן לשום גורם להטות את הנושא עליו אנו נלחמים וזו חשיפת הכשלים שנפלו בבחינה הפסולה. עמדתנו מגובה על ידי מומחים בתחומם, בחלקם פרופסורים שהכינו לבחינה וקבעו בחוות דעת שהגשנו כי הבחינה היא בלתי הוגנת בצורה קיצונית והייתה מסע הטעיה. אנו משוכנעים כי בית המשפט יידע להתעלם מרעשי הרקע ולתת את הפקטור המבוקש".