חקירותיו הרבות בפרשות בהן מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוררו ספקולציות רבות  במערכת הפוליטית על האפשרות שהוא יצטרך להתפטר במקרה של כתב אישום, או שמא עליו לחכות רק לגזר דין חלוט של בית המשפט. אבל הערב (רביעי) הובאו בערוץ 10 לראשונה, דברים מעניינים ביותר שאומרים בסביבתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בנושא.



מנדלבליט, האיש שיכריע את גורלו הפוליטי של נתניהו, נשמע אומר בשיחות סגורות כי אם יוגש כתב אישום, נתניהו יהיה חייב להתפטר. עוד אמר כי אפשר לפרש את האמירה המשפטית לפיה רה"מ יהיה חייב להתפטר רק במתן גזר דין חלוט בדרכים נוספות ולא יהיה קל להגן על המשך כהונתו. עם זאת לא ברור האם היועמ"ש יחליט שלא להגן על החלטה של נתניהו לא לפרוש בבג"ץ, אך לאמירה שכזו יש משמעות. 

נתניהו מגיב ל"תעשיית עדי המדינה"


משרד המשפטים מסר בתגובה: הרינו להבהיר כי הידיעה מוכחשת לחלוטין. היועץ המשפטי לממשלה לא גיבש כל עמדה בסוגיה משפטית תיאורטית זו, וממילא לא הביע כל עמדה כזו בשום פורום. כאמור כל פרסום הטוען אחרת מוכחש לחלוטין".



נתניהו באיפא"ק. צילום: AFP
נתניהו באיפא"ק. צילום: AFP



עוד הביאו בערוץ 10 ציטוטים של גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק, שטוענים כי "נתניהו בהתקפותיו מנסה להרוס את שלטון החוק, הוא שוכח שהוא ראש ממשלה. הלחץ עליו בעקבות חתימת הסכם עד המדינה עם חפץ עושה את שלו". 



נתניהו עצמו התייחס היום בעמוד הפייסבוק שלו לשרשרת עדי המדינה שגויסה נגדו בפרשות בהם מעורב וכתב: "כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין שום דבר גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרדף האובססיבי הזה אחרי עד מדינה אחד ועוד עד מדינה ועוד עד מדינה זו ההוכחה הטובה ביותר שאין כאן כלום". 



נתניהו, שנמצא בביקור מדיני משמעותי בוושינגטון במהלכו נפגש בין היתר עם הנשיא טראמפ, הוסיף: "אז הם ימשיכו בשלהם ואני אמשיך בשלי, בעשייה ההיסטורית כאן למען מדינת ישראל. וימים יגידו עד כמה הביקור הזה היה חשוב לביטחון ישראל".