פרשת המסרונים: נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הזמינה את השופטת רונית פוזננסקי כץ לשימוע בטרם תחליט האם להשעותה, כך דווח הבוקר (שישי) בכאן 11. השימוע יתקיים ביום חמישי הבא, בהתאם לסעיף 14 לחוק יסוד השפיטה, מספר ימים לפני שהשופטת אמורה לחזור מכמה חודשי שבתון.



כזכור, בחודש שעבר השופט בדימוס אליעזר ריבלין, נציב תלונות הציבור על שופטים, הגיש לשרת המשפטים איילת שקד ולנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות את המסקנות שלו מפרשת המסרונים שנחשפו בין השופטת פוזננסקי כץ לחוקר מהרשות לניירות ערך. לפי הדוח, אין מקום לפתוח בהליך פלילי נגד השופטת פוזננסקי-כץ, וריבלין ממליץ להתנהל מולה בהליך משמעתי. 



בדוח נחשפו התכתבויות נוספות בין השופטת לשחם-שביט מהחודשים יוני, יולי ודצמבר 2017 ובפברואר 2018. "פנה אליה מספר פעמים ישירות, לשופטת, בענייני הדיונים הקבועים בפניה במעמדו. כך למשל הוא מודיע לה על המועד בו יגיעו אליה נציגי הרשות, מוסר לה מראש מידע על עמדות נציגי הרשות כפי שתובאנה בפניה בבית המשפט ופונה בשאלות לוגיסטיות אחרות".



הנציב ריבלין ציין בדוח המפורט כי השופטת עברה על כללי האתיקה כשקיימה קשר ישיר עם התובע ובקבלת מידע ממנו אך הוא לא מצא חשש למעשה פלילי. בדבריו, ציין ריבלין כי "קרבת היתר בינה לבין נציג התביעה הניבה ביזוי. המסרונים שהוחלפו מוטב היה שלא באו לעולם משבאו, ולא באים היו לעולם אלמלא התירה השופטת קרבת יתר זו לנציג הרשות לניירות ערך ואלמלא התירה לו לפנות ישירות אליה. הקשר הישיר שנוצר בין השניים לא היה צריך להתקיים".