פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ראובן סמט, תושב רמת גן בן 31, בגין איומים על יזם הנדל"ן גיא מונסונגו, שנאשם בעבירות הונאה של מיליוני שקלים, ועל איש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב. על פי כתב האישום, בשתי הזדמנויות, הנאשם ייצר בעצמו או באמצעות אחר מטען הנחזה להיות מטען חבלה, שכלל צינור עם שני פקקים, ואליו חובר טלפון סלולרי.



בחודש מאי האחרון, הניח סמט שקית ובה מטען דמה ליד דלת הכניסה לדירתו של מונסונגו ברמת גן. באוגוסט האחרון הצמיד סמט באמצעות מגנט מטען דמה לשער הכניסה לביתו של אלי טביב בכפר שמריהו. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים הנגדו, אף על פי שהוא נמצא כבר במעצר עד תום ההליכים בגין תיק אחר של התפרצות.

בבקשת המעצר הנוכחית כתבה התובעת, עו"ד סבטלנה ז'ודזישסקיה, כי "היעדר קשר לכאורה בין שני המתלוננים, ואף היעדר קשר, לכאורה, בינו לבין המתלוננים - מעיד על היותו של הנאשם 'קבלן ביצוע' המתמקצע בהטלת אימה על אנשים באמצעות מטעני דמה, והפך זאת למשלח ידו. מסוכנותו מתעצמת לאור חוסר שיתוף הפעולה במשטרה, כך שלא חשף את שולחיו, ולמרות חקירה מקיפה ומאומצת בשני התיקים- נותר רב הנסתר על הגלוי".