העיתונאית אושרת קוטלר התייחסה היום (שני) בגל"צ לתביעת הדיבה שהגיש נגדה מנכ"ל קשת לשעבר אלכס גלעדי, וטענה כי מדובר ב"תביעת השתקה שבית המשפט צריך לדחות אותה על הסף". אחריה עלה לדבר עורך דינו של גלעדי, שהביע מצידו ביטחון מוחלט בטענות של מרשו, ואף טען כי כתב ההגנה של קוטלר ושל העיתונאית נרי ליבנה "נועד לתקשורת ולא לבית המשפט, ואין בו כלום".   



מדובר בתביעה על סך שני מיליון שקלים שגלעדי הגיש בתחילת חודש ינואר, באמצעות עורכי הדין אמיר טיטונוביץ׳ ואפרת אזולאי. בכתב התביעה טוענים עורכי-דינו של גלעדי, כי במודע או שלא במודע, חברו קוטלר וליבנה יחדיו, ו"בכוחות משותפים" הפכו את חייו של גלעדי מן הקצה אל הקצה והסבו לו נזקים כבדים, חלקם בלתי ניתנים לתיקון.

קוטלר כאמור טענה שדבריה על גלעדי היו אמת: "אני משתדלת לשים את הסיפור הזה בצד חיי ולא בתוך חיי. גלעדי טוען שהכפשתי את שמו, גרמתי לו נזקים, אני וגם העיתונאית  ונרי לבנה. זו תביעה הזויה ברמות על. ואני עונה לו את מה שאמרתי מלכתחילה, דבריי אמת. הדברים כולם אמת וגלעדי בחר שלא להגיב להם בתחילה, ואז פחות או יותר התנצל עליהם. אנחנו בכתב ההגנה אומרות שזו תביעת השתקה, ואני מצפה מביהמ"ש שיעשה דבר שלא נעשה עוד באופן הזה בישראל הזה וידחה אותה על הסף. בארה"ב יש תביעות כאלו המכונות תביעות השתקה, שנדחו על הסוף כי בתי המשפט הבינו את זה". 



"גלעדי לא חושש מנשים נוספות שתתלוננה" 

לדבריה, גלעדי הגיש את התביעה כי הוא פוחד מנשים נוספות שתתלוננה: "בוודאי שיש לי עדויות והוכחות לדברי, אני לא הפרחתי את הסיפור הזה לאוויר מבלי דעת, זה ניתן במסגרת עבודתי העיתונאית בתוכנית המרכזית של ערוץ 10, וזה נבדק ע"י העורכים של ערוץ 10 בכל הפרמטרים העיתונאיים, ע"פ טענת אמת דיברתי. הכל הוכח. אף אחד לא יכול להסביר את התביעה הזאת למעט זה שגלעדי חושש משורה ארוכה של נשים שיתלוננו". 

אושרת קוטלר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אושרת קוטלר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לדברי קוטלר, "נרי ליבנה הרי הייתה הראשונה שבאה אחרי, כש'קשת' וכל הגאוורדיה של גלעדי התנערו מהדבר הזה, ותדרכו עיתונאים אוף רקורד כאילו אני לא זוכרת מה היה , ומה קרה לי, ואז נרי ליבנה סיפרה. זו הייתה השיטה שלו להגיד שזה חיזור. לעולם לא אשכח את זה, זה היה הלם. לא שיערתי שיש לו את החוצפה. בעלי ז"ל ישב לידי וראה איך אני דועכת לנגד עיניו". 
פרקליטו של גלעדי עלה לאחר מכן לשידור וטען כי לקוטלר אין עדים או הוכחות: "אני בטוח שאלכס גלעדי מקנא בקוטלר, כי הוא לא יכול לשים את זה לצד חייו וזה הפך להיות החיים שלו.  אני חייב לומר שקוטלר הביעה את התקווה שהתביעה תידחה על הסף, אני יכול להבטיח לה שלא. גלעדי לא חושש מנשים נוספות. למה הוא חיכה עם התביעה? לא הגשנו אותה בשביל הציבור אלא כלשון הרע ואנחנו עושים את זה ברצינות".

"ניפגש בביהמ"ש ונראה אילו עדים והוכחות יש לה ונראה שאין לה לפתע", הוסיף. "מי שיודע לקרוא כתבי הגנה מבין שכתבי ההגנה במקרה הזה נכתבו בשביל התקשורת ולא לביהמ"ש. הם ארוכים אבל אין בהם הרבה. כנראה שמבחן התקשורת זה החשוב. גלעדי לא הודה בדברים, הוא מכחיש את הטענות המגעילות שטענה נרי ליבנה". 
אלכס גלעדי. צילום: דני מרון
אלכס גלעדי. צילום: דני מרון


קוטלר אמרה לסיום: "אגיד רק משפט אחד. אני 25 שנה עיתונאית ואני אומרת אמת, תמיד דוברת אמת,  וגם הפעם. מי שרוצה לקעקע את האמינות שלי, גם אם זה אלוהים ולא אלכס גלעדי - לא יצליח". 




כזכור, קוטלר חשפה בתחילת חודש נובמבר במהלך שידור המהדורה בערוץ בו היא משדרת, כי גלעדי הציע לה הצעה מגונה לפני כ-25 שנה. "הייתי בחורה צעירה שהגיעה לחדשות 2 בשנת 1994. על הפרק עמדה הצעה להגיש את תוכנית הבוקר", סיפרה קוטלר, "אלכס גלעדי הוא מנכ"ל קשת ומקבל אותי לראיון. הראיון עובר בהצלחה ואז אני מקבלת טלפון כמה שעות אח"כ והוא מזמין אותי לארוחת ערב. כשאני מנסה להתחמק ואומרת לו שאולי צהריים דווקא, הוא אומר לי: 'לא לא, ארוחת ערב. וגם תפני את הערב', ואז אני אומרת לו: 'מר גלעדי, זה מאוד מחמיא לי אבל אתה יודע שאני נשואה'".
 
אחרי קוטלר, גם עיתונאית הארץ סיפרה על הטרדה מינית שעברה על ידי גלעדי כשהגיעה לביתו לפגישת עבודה. "הוא הושיב אותי על ספה מול קיר מרובה מסכים, אמר שהוא הולך 'להתרענן' ועלה אל הקומה השנייה בגרם המדרגות המפותל עם מעקה הברונזה. מתחת לחלוק הוא לבש חולצה מכופתרת עד הצוואר וגופייה לבנה. משום מה החליט לפרוש לפתע את שולי החלוק, חשף את עצמו בפני ואמר לי 'דברי אליו'". בעקבות העדויות נגדו, גלעדי השהה את עצמו לאחר מספר ימים מתפקידו בקשת.