לאחר תקופה ארוכה של חוסר ודאות, הודיעה אתמול ועדת השחרורים הצבאית כי היא מנכה שליש ממאסרו של החייל המורשע, אלאור אזריה, שצפוי לסיים את מאסרו ב-10.5, ולסיים למעשה את אחת הסאגות הקשות שידעה החברה הישראלית בשנים האחרונות. המשפחה עצמה החליטה שלא להתראיין בשלב זה, אבל עו"ד יורם שפטל התייחס להחלטה, ותקף בחריפות את צה"ל. 
"אני לא מרוצה מהחלטת הוועדה. מדובר בהחלטה בלתי מובנת לחלוטין בעיני, חוק השיפוט הצבאי קובע משמעית שהוועדה רשאית לנקות עד מחצית מהעונש שנגזר על החייל מבלי, לשיטתי היה צריך לשחרר אותו. ברגע שהפרקליטות הצבאית, כתוצאה מהלחץ שהפעלנו לשחרר את אלאור, נאלצה להודיע שהיא תסכים לקיצור שליש ובכך מודה שאלאור עומד בכל הקריטריונים שמזכים אותו להשתחרר גם אחרי שני שליש".
"ראש השב"כ, איש שמאל קיצוני, הורה בעבר לבכירי שב"כ אחרים לירות בשני מחבלים אזוקים ולא עמדו לדין בקו 300. זו אכיפת דין בררנית, זוהי שחיתות שאתם לא רוצה לשמוע". לאחר מכן התייחס לניסים משעל ואמר: "אתה איש שמאל שלא נותן להראות את החטא הנורא של שליחתו של אלאור אזריה לבית הסוהר. אותם שניים לא נעצרו בעוד שאלאור אזריה, הבית"ריסט והליכודניק שעשה את מה שחייל מצטיין כמוהו היה צריך לעשות, נשלח למאסר".

לאחר מכן הוסיף: "אין בית דין צבאי שיזכה את אלאור לאחר ששר הביטחון והרמטכ"ל קראו בפומבי שמדובר בחייל שסרח. אם ברית המועצות לא הייתה מתפרקת הייתם מאשימים אותי במשפט איוון דמיאניוק. בתי המשפט טועים שוב ושוב. פסק הדין של אלאור אזריה הוא לא כישלון שלי אלא כתם על מערכת המשפט הצבאית שאף שמאלן כמוכם לא יצליח להוכיח אחרת". 

יוסי יהושע כתב בטוויטר שאם לא היית מגיש את הערעור, אלאור כבר היה משתחרר כבר בנובמבר 2017
"יוסי יהושע הוא כלבלב חצר שהוביל את ההסתה נגד אלאור אזריה כבר מהרגע הראשון. הוא היה מאלו שהזהירו אותי שאם אערער על עונשו של אלאור זה יסתיים בדמעות בטענה שהוא יידחה. בפועל בזכות הערעור שלי אלאור, שנידון ל-18 חודשי מאסר, יירצה רק תשעה ימים. רק הערעור היה זה שהביא את הזעם בקרב המוני ישראל ותיעוב של גזר הדין". 
 
"הייתי מוסר ליוסי יהושע שהוא כלבלב חצר עלוב של הממסד ולאלאור יש הזכות המלאה להיאבק את חפותו. הוא ייצא מהכלא כגבר שלא הודה כי טעה במעשיו ולא מביע צער תוך ריצוי 9 חודשי מאסר במקום 18".