אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה שנרצחה בשנת בשנת 2006 בבית ספרה בקצרין, תקפה הערב (שלישי) בחריפות את בית המשפט העליון על רקע החלטתו לא להחזיר לידיה את הכונן הקשיח של המחשב הביתי והטלפון הנייד של בתה. במסגרת זו טענה האם, שמשוכנעת כי רומן זדורוב שהורשע ברצח בתה הוא לא זה שביצע את הרצח, כי "השופטים בחרו לרמוס ברגל גסה את הצדק הבסיסי ביותר". מלבד זאת, הצהירה כי "לאחר החג אחתים את אזרחי המדינה על עצומה, הקוראת לפתוח את תיק החקירה לחקירה מחודשת".



"שלושה חודשים המתנתי בסבלנות לפסיקתו של בית המשפט העליון בעניין ההרדיסק המקורי של המחשב הביתי והטלפון הנייד של תאיר והיום קיבלתי לידי את פסיקתו", הסבירה ראדה בתחילת הפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה, וקבעה: "לא לילד הזה פיללתי".



"אני עדיין מתקשה להאמין, כי כך בחרו שלושה שופטים עליונים במדינת ישראל לרמוס ברגל גסה את הצדק הבסיסי ביותר", המשיכה ראדה. "מצד אחד, קבעו השופטים תקדים משפטי חשוב ביותר בו הם מקבלים את טענותיו של עורך הדין המייצג אותי, מוטי טימסית בכל הקשור לצורך לבצע הסדרה כוללת של נושא שמירת המוצגים בהליך הפלילי. מנגד, בחר הרכב השופטים להתעלם, אין דרך אחרת לומר זאת, מהטענה המרכזית של עו"ד טימסית, כי יש להשיב אלי את שני הפריטים הדיגיטליים בהתבסס על 'חוק המחשבים'. החוק הזה מסדיר כיצד לפעול בתחום זה וקובע מפורשות כי התוכן יועתק והמכשיר עצמו יוחזר לבעליו כעבור זמן קבוע מראש".



 


"ההתנהלות הזאת מחליאה אותי", כתבה אמה של תאיר ראדה בזעם, והסבירה: "כאשר מדובר בראש ממשלה, אין בעיה לשנות את החוק ולהתאימו בכל צורה, רק שיתאים לאינטרסים של אלה המושכים בחוטים. אך כשמדובר בצדק עבור נערה בת 14, שנשחטה לאור היום בצורה האכזרית ביותר, ובמעט נחמה עבור משפחתה – אז מערכת החוק מצופפת שורות ועושה כל מאמץ, גם אם הוא שקוף ומגושם, להתעלם מהחוק, ולבזות את אלה השרים למרותו. בית המשפט העליון ריסק היום את האמון שלי בו. כמוני, ציבור שלם רואה את המראות ושומע את הקולות. המקרה האישי שלי, מוכיח לכל אזרח ואזרחית במדינה, כי שופטים, המנסים בכל דרך לרצות את הפרקליטות, גם אם בין הדרך הזאת לבין החוק אין ולו דבר, אינם ראויים עוד לאמון".

עוד ציינה האם כי "הטעות השיפוטית כאן היום היא כל-כך גדולה וזועקת לשמיים. אני בטוחה, כי המילה האחרונה בעתירה זאת טרם נאמרה ובעזרתו של עו"ד טימסית עוד ידובר בה בקרוב. מיד לאחר החג אתחיל להחתים את אזרחי המדינה על עצומה, הקוראת לפתוח את תיק חקירת רצח תאיר לחקירה מחודשת. אני יודעת כי מאות אלפי אזרחים צמאים לצדק ויצרפו שמם ליצירת לחץ על מי, שבסמכותו להורות על פעולה כזאת".

את דבריה חתמה, באומרה כי "בעוד שלושה ימים נחגוג את חג הפסח, המסמל יותר מכל את המעבר מעבדות לחירות. כבר יותר מ- 11 שנים, שמשפחתי ואני כלואים בתוך מציאות בלתי נסבלת וחוסר וודאות, שאינו נגמר וההחלטה היום רק מעצימה את הכאוס בו אני חיה. מי ייתן וחג זה מסמן בואה של החירות הנפשית אליה אני מצפה ומייחלת. מבקשת להודות לכם, רבבות האנשים, על תמיכתם ועמידתכם לצדי במאבק להשגת צדק עבור תאיר, בתי ולאחל חג שמח וכשר לכל בית ישראל".