פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד עבד אלחכים עאצי, תושב שכם, בגין רצח בכוונה תחילה של איתמר בן גל ז"ל, בן 29 מהר הרכה, בנסיבות של מעשה טרור. על פי כתב האישום, שהוגש בידי עוה"ד עודד קלר ושגיא שגב, ב-5 בפברואר החליט עאצי לבצע מעשה טרור ממניע לאומני-אידיאולוגי, ולגרום למותם של יהודים, באשר הם יהודים, וזאת על רקע ויכוח שהתרחש בינו לבין חיילי צה"ל בצומת אריאל.



עאצי רכש שתי סכינים באורך של כ-27 ס"מ, ונסע לצומת אריאל, שם הבחין ברב בן גל ז"ל עומד במקום. הנאשם זיהה את בן גל כיהודי בשל בגדיו והכיפה שחבש לראשו, התקרב אליו, שלף את אחת הסכינים, דקר את המנוח בעוצמה רבה בחזהו ובבטנו. גם לאחר שהמנוח ניסה לנוס מהמקום, הנאשם רדף אחריו במטרה להמשיך ולדקור אותו, והדבר נמנע רק בזכות עובר אורח שהבחין במתרחש ופגע בנאשם ברכבו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למנוח פצעי דקירה קטלניים והוא נפטר מפצעיו מיד בסמוך לאחר מכן.



עאצי נמלט לשטחי הרשות הפלסטינית ונלכד רק כעבור חודש וחצי, ב-18 במרץ. הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.


 


בהלווייתו נכח גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "המחבל השפל שהתגנב אתמול לא הכיר את איתמר ולא ידע במי נועץ את הסכין, אבל כל מי שמכיר אותו יודע מה המחבל ראה - הוא ראה את האור", אמר יו"ר הכנסת בדברי ההספד שנשא, "אומרים שמפגע בודד רוצח סתם וזה לא סתם. הוא רצה למחוק את החיוך שלו. זה הרצון של אויבנו לגדוע אותנו מחבלי הארץ. הרוצחים של הרב שבח קיוו להרוס את ההתיישבות בחוות גלעד. הרוצח של איתמר רצה לכבות את האור כאן ובעיניו של איתמר, אבל הם לא יצליחו".

דניאל, אביו של איתמר, אמר בהספדו: "אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך, בלי הפנים הטובות והקורנות מאושר תמיד. הספקת כל כך הרבה, אבל השאיפות שלך להתקדם לא פסקו לרגע. הסר דאגה מלבך. נמשיך ללוות את ילדיך הקטנים והמתוקים עד אשר יזכו לבנות בתים ישראל. הארורים, שתוכניתם המרושעת לעצור את מפעל ההתיישבות, לא יצלחו".