יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן זוכה היום (חמישי) בבית המשפט בבאר שבע מכל האישומים נגדו. זאת לאחר שיוחסו לו בכתב האישום עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור בתאגיד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, הלבנת הון ועבירות מס נוספות.



חסן אמר לאחר זיכויו בבית המשפט: "יש בית משפט בבאר שבע. אני שמח, התרגשתי. אני מודה לקב"ה, לשופט, לבית המשפט ולמשפחה. תמיד אמרתי שאני חף מפשע".

לדברי השופט יואל עדן, שזיכה את חסן, "לאחר כל הבדיקות לא הוכחה כל מרמה מצדו ולא הוכח ניגוד עניינים. ביצוע מעשה תוך התפקיד - אין זה עולה לכדי מרמה והפרת אמונים. פעולתו של חסן היו מחויבות כדי להגן על העובדים. אין ראיה לכך שאלון חסן ביצע פעולה באופן ישיר או עקיף לעידוד התקשרויות עם החברה שבבעלות קרוביו".



השופט ציין עוד כי "יום אחד לפתע, למרות שנים של הזנחה ואי אכיפה שהובילה לנפילת טונות של גרוטאות, התקבלה החלטה ממפקח של המשרד להגנת הסביבה לפתוח בחקירה. זה היה נגד עובדי הנמל בלבד. כתוצאה מכך החלה השבתה. כתב האישום מייחס מניעים ותיאורית קשר בהשבתה זו. ההשבתה הייתה מחויבת המציאות. אי השבתה הייתה יכולה להיחשב כאי הגנה על העובדים".


בפרקליטות הגיבו להחלטת בית המשפט ואמרו: "כתב האישום הוגש מלכתחילה לאחר שהפרקליטות סברה שקיים סיכוי סביר להרשעת המעורבים בעבירות המיוחסות להם, ויש לזכור כי חלק מהמעורבים בפרשה הודו, נטלו אחריות והורשעו כבר בתחילת הדרך, ונדונו לעונשים משמעותיים. לאורך כל הדרך העמידה הפרקליטות לנגד עיניה את החשיבות הציבורית בהבאת הדברים להכרעה עובדתית, משפטית וערכית ע"י ביהמ"ש".
 
עוד הוסיפו: "בית המשפט פרש את חומרי הראיות שהוצגו בפניו באופן השונה מעמדת הפרקליטות, ובסופו של דבר קבע כי יש לזכות. זה תפקידו של בית המשפט וזאת השיטה. יודגש כי הפרקליטות בדקה את עצמה בכל שלב ושלב לאורך ההליך, מתוך מטרה לעשיית משפט אמת וצדק, ומתוך אמונה כי הראיות בתיק מהוות בסיס להרשעת הנאשמים. הפרקליטות תלמד את ההחלטה היטב ותבחן את כל האפשרויות המשפטיות העומדות בפניה".


על פי כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים, ניצל חסן את מעמדו להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת דנה לוגיסטיקה, שבעליה היו קשורים אליו קשר הדוק. עולה כי יו"ר ועד העובדים בנמל לשעבר והמנכ"ל לשעבר איפשרו לחברת דנה לוגיסטיקה שהינה חברה פרטית, המורכבת מבני משפחתו של חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של חסן.

עוד נטען, כי חסן וסגיס פעלו לכאורה בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל.

עוד על פי כתב האישום, ניצל חסן את מעמדו להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת דנה לוגיסטיקה, שבעליה היו קשורים אליו קשר הדוק, וכי יו"ר ועד העובדים בנמל לשעבר והמנכ"ל לשעבר איפשרו לחברת דנה לוגיסטיקה שהינה חברה פרטית, המורכבת מבני משפחתו של חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של חסן. חסן זוכה כאמור מכל האישומים נגדו.