הרכב של בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) למתן החלטה במועד אחר את הדיון בעתירה שהגיש עו"ד איתי מאק בשמם של המסתננים הטוענים כנגד החלטת הממשלה להוציא נגדם צווי גירוש בכפייה למדינה שלישית.
 
בדיון שבו ייצג את העותרים עו"ד ברק כהן, טען בא כוחם של מבקשי המקלט כי "מה שקרה הוא שאין הסכם עם אף מדינה שלישית ולכן בתנאים הללו לא ניתן לא לגרש ולא לכלוא. כשהמדינה מנסה לפעול להסכם הבזוי לגירוש בכפייה צריך הסכמה של המדינה השלישית ואני יודע שמדובר באוגנדה. זה לא סוד, נשיא אוגנדה התייחס לזה כולם מדברים על זה ורק פה שומרים על השם וזה לא מובן".
מסתבר כי גם הנשיאה השופטת אסתר חיות, שעמדה בראש ההרכב בו היו חברים גם השופטים ניל הנדל וחנן מלצר, תהתה האם קיים הסכם עם מדינה שלישית כפי שעלה במסגרת החלטת הממשלה אשר לא הובאה לידיעת בג"ץ.

כששאלה השופטת חיות את נציגי המדינה האם לאחר הדיון ניתן יהיה להוציא צווי גירוש בכפייה כנגד מבקשי המקלט, השיבו הנציגים בשלילה מה שהצביע על כך שלא קיים עדיין הסכם. "ההסכם קרוב לחתימה", הבהירו נציגי המדינה אולם זה לא הספיק מבחינת הרכב בית המשפט שכאמור סיים את הדיון וקבע כי ההחלטה תימסר בהמשך.