האם מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך דחק בפרקליט המדינה שלא לבחור במועמד הטבעי לתפקיד ראש מח"ש, משה סעדה? הפרקליטות דוחה את הטענות נגדה אך הפרשן המשפטי של מקור ראשון, ד"ר יהודה יפרח, טען היום (ראשון) ב-103FM כי המפכ"ל התערב בצורה אגרסיבית בעניין המינוי: "מדובר בפרסום דרמטי על גוף שנועד לחקור את השוטרים בחסות משרד המשפטים תחת פיקוחו של שי ניצן. זהו אחד הגופים הכי רגישים וקריטיים לשמירה על טוהר המידות במשטרה. משה סעדה החליף את קודמו בתפקיד, שעזב בעקבות מחלה קשה ולאחר ההצלחה בתפקיד החליט להתמודד על ראשות מח"ש. התברר שמפכ"ל המשטרה הטיל וטו על מינויו לתפקיד וביקש לגייס אדם מבחוץ, שי ניצן בתגובה שיתף פעולה עם אלשיך".



"על פי טענת המקורות שלי", סיפר יפרח, "מדובר בהתערבות אגרסיבית של המפכ"ל וקיים קשר בין המינוי לתיקי נתניהו. אין לי הוכחות לאושש את הטענה הזו לעת עתה. אם נבחן את מח"ש לפי הגרפים והסטטיסטיקות אנחנו נגלה מחלקה שמראה שיפורים בכל המדדים ואין ספק שסעדה הוביל אותה להצלחה. כל שאנחנו יודעים הוא שהמפכ"ל פנה לעורכת הדין שמונתה לתפקיד במקום סעדה ובירך אותה. השאלה היא האם היה כאן איזשהו רכיב בתמורה למינוי הזה".


ממשטרת ישראל נמסר: "מינויים בשירות הציבורי נעשים במכרז כנהוג. המפכ"ל איננו חלק מהמכרז לתפקיד ראש מח"ש ואף לא הכיר את רשימת המועמדים. שיתוף הפעולה במערכת אכיפת החוק לצורך ניהול תיקים איננו מותנה ואיננו עניין למו"מ בשום ממשק אחר. שיתוף הפעולה, השקיפות מתנהלים למופת במקצועיות וממלכתיות, למרות אינסוף ניסיונות כושלים לתקוע טריז בין השותפים".
עריכה: איתמר זיגלמן