פרשת המעונות - גרסת שרה נתניהו: בחדשות עשר נחשפה הערב (ראשון) עדותה של רעיית ראש הממשלה בחקירתה במשטרה, ובה היא מכחישה את כל החשדות המיוחסים לה. "אני אשה מאוד עסוקה ולא מתעסקת בענייני הבית", אמרה נתניהו לחוקרים והוסיפה: "אני פסיכולוגית ומטפלת במשפחות עם ילדים ואין לי זמן להתעסק עם הבית". 



לדברי רעיית ראש הממשלה, "יש דברים שאמרו לי שהמדינה משלמת ואני ובעלי החלטנו לשלם. אנחנו חריגים וזהירים בעניין הזה ובניגוד לקודמינו אנחנו כמעט לא מארחים חברים". נתניהו שבה והטילה את האחריות להזמנת השפים על אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

על פי הדיווח, במהלך החקירה שינתה נתניהו את גרסתה מספר פעמים. כך למשל נשאלה האם היו שפים בארוחות של חברים וענתה: "מה פתאום. בשום פנים ואופן לא היו". 
חוקרת: "היו גם היו"

שרה נתניהו: "התכוונתי שלא היו שפים כאשר הגיעו אורחים ממש קרובים. כן היו שפים כאשר הגיעו חברים שהם לא ממש קרובים". 
שרה נתניהו התייחסה גם לארוחות עם ארנון מילצ'ן ואשתו. "מילצ'ן ואשתו הם חברים מאוד קרובים והם היו מביאים איתם שפית", אמרה נתניהו, ואז אמרה גרסה שונה לפיה "לא חושבת שהיה שף אלא מישהו בבית שעמד ובישל".
תגובת משפחת נתניהו: "נמשך מבול ההדלפות המגמתיות והקטנוניות שכל מטרתו היא להשאיר את נושא החמגשיות - חם".

כזכור, בשבוע שעבר נועדו עורכי דינה של נתניהו עם היועץ המשפטי לממשלה ועל פי דיווחים הציעו לה ללכת להסדר, במסגרתו תשלם נתניהו את הכסף אותו היא חשודה שהוציהה מהמדינה, ובתמורה ייסגר נגדה התיק והיא לא תלך לכלא. אלא שעל פי דיווח של גיא פלג ב"החדשות", שרה נתניהו לא מוכנה ללכת להסדר כזה. על פי ההערכות של פרקליטיה, אם תשלם 200 אלף שקלים מתוך 359 אלף השקלים אותם היא חשודה שהוציאה מהמדינה במרמה והמדינה תסגור את התיק. על פי הדיווח, רעיית ראש הממשלה אמרה לפרקליטה כי היא מעדיפה ללכת לכלא מאשר לשלם את הקנס. פרקליטיה מסרו בתגובה: "אף מילה בדיווח אינה נכונה".



התיק נגד שרה נתניהו ממתין להחלטת היועמ"ש האם להגיש כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה או לא, זאת לאחר שבינואר נערך לה שימוע. עפ"י החשד, החל מראשית חודש ספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד לחודש מרץ 2013, פעלה גב' נתניהו, בצוותא עם עזרא סיידוף, אשר שימש תחילה כראש אגף בכיר משאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של רה"מ ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות. 



הסיבה למהלך, עפ"י החשד, היא על מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל.