בית המשפט המחוזי בצל אביב גזר היום (רביעי) 15 שנות מאסר על יהושע אליצור, שהורשע בהריגת פלסטיני בשנת 2004 וברח לברזיל תוך כדי הטיעונים לעונש. השופטים קבעו בגזר הדין כי "לא ניתן לסבור שהנאשם היה במצב סיכון או שטעה לחשוב שהוא נמצא במצב כזה".



אליצור, שנקרא בעבר יוהנס אנגליס ווימר, התגייר ועלה לארץ מגרמניה. הוא הורשע בעבירת הריגה, לאחר שבספטמבר 2004 עצר את רכבו סמוך לאלון מורה, נטל את רובה ה-M-16 שהיה ברשותו. אליצור הורה לפלסטיני צאיל אשתיה לעצור ולאחר מכם ירה בו ירייה אחת ממרחק מטר והרג אותו. אליצור טען במשפט כי פעל מהגנה עצמית אך טענתו נדחתה בבית המשפט.
 
לאחר שהורשע וטרם נגזרו עליו שנות המאסר, ברח אליצור לחו"ל ולאחר מאמצים רבים מצד ישראל הוא הוסגר למדינה בחודש ינואר השנה. 

בתו של אשתיה אמרה לאחר גזר הדין: "אבי היה בכלא למשך שנים רבות ולמד החיים מאוד יקרים. אני חשה שמחה שבשביל עצמי ומשפחתי שחיכתה שנים רבות לגזר הדין הזה. אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות משמחה, הנפש שלי הגיעה לסיפוקה". 

התובעת נורית קורנהאוזר, אמרה כי "מיד לאחר שהוא הורשע, נמלט הנאשם מן הארץ על מנת להתחמק מן הדין אולם נעצר והוסגר. רשויות אכיפת החוק משקיעות משאבים ומאמצים רבים להבאת עבריינים מכל מקום ומכל זמן וכל מי שעובר על החוק ייתן את הדין על מעשיו".