האיראנים מנסים להרכיב ממשלה שיעית שתהיה בת-בריתה בעיראק; כלי תקשורת בעיראק דיווחו, כי מפקד כח אל-קודס במשמרות המהפכה של איראן, גנרל קאסם סולימאני, הגיע היום (שלישי) לבגדד, כדי להיוועד עם מנהיגים שיעים במדינה השכנה, ולדון עימם בהרכבת הממשלה החדשה. זאת, יומיים לאחר סיום הבחירות הרביעיות מאז הפלישה האמריקאית למדינה. ביקורו המפתיע של סולימאני, שאינו מקובל על המנהיג השיעי המקומי מוקתדא א-סאדר, בא יממה בלבד לאחר שראש הממשלה חיידר אל-עבאדי וראש הפרלמנט סלים אל-ג'בורי נפגשו עם שליח ארה"ב לקואליציה נגד דאע"ש בריט מאקגורק (Brett McGurk) ומנהיגים מקומיים נוספים.

יו"ר הפרלמנט הודיע בתום הפגישה, כי "דנו בהרכבת ממשלה חזקה למען יציבות בעיראק, וטיפול בטעויות העבר". סוכנות הידיעות "אל-רד פרס" העיראקית דיווחה, מפי מקורות המקורבים ל"קואליציית מדינת החוק" בראשות נורי אל-מאלכי, כי "ביקורו של סולימאני בא לאחר הודעת הנציבות העליונה של הבחירות על תוצאות למעלה מ-90 אחוזים מהקולות, והתבררות המפלגות הזוכות". על פי הדיווח, "הביקור של הגנרל האיראני בא כדי לדון בהרכבת הממשלה עם הכוחות הפוליטיים שזכו במושבים בפרלמנט".
אף גורם עיראקי לא התייחס לביקור, או הכחיש אותו. אולם גורם בלשכת ראש הממשלה אמר, כי "שגריר איראן בבגדד אירג' מסג'די התחיל במגעים כבר אתמול עם כמה גורמים, בעיקר במפלגות של אל-עבאדי ואל-מאלכי במטרה לאחד ביניהם". הוא הוסיף כי "סוגיית הגעתו של סולימאני צפויה בכל עת, בשל המחלוקת הקשה שנגרמה עקב הבחירות".

הפרשן לענייני עיראק, אחמד חמדאני, אמר כי הניצחון הגורף של קואליציית איש הדת הבכיר א-סאדר הביכה את השחקן האיראני בעיראק, וגם את האמריקאים – מאחר ואיש הדת השיעי הבכיר והכריזמטי מתנגד לנוכחות איראנית או אמריקאית בארצו. "איראן רואה בא-סאדר כמורד ולא יציב, והיא אינה יכולה ללחוץ עליו", אמר חמדאני ל"אל-ערבי אל-ג'דיד". "גם וושינגטון אינה רואה בו כבן ברית בדרך להרכבת ממשלה חדשה".
בינתיים, השחקנים והכוחות הבינלאומיים הבוחשים בעניין העיראקי, בעיקר איראן שמעוניינת להמשיך את הרצף השיעי שהיא בונה באזור גם בעיראק, עלולים להפתיע בימים הבאים. מה שנראה כקיאולוציה בין גורמים מסויימים כיום, עשוי להתפרק למחרת. גם החבל הכורדי אינו שקט – נוכח דרישות של טורקמנים, ערבים סונים ומפלגות כורדיות לספירה ידנית.