הסוף למחיקת תגובות וחסימות משתמשים בפייסבוק על ידי נבחרי ציבור? עיריית חדרה וראש העירייה, צביקה גנלדמן, הגיעו לפשרה עם עותרים, לפיה התחייבו שלא לחסום גולשים שמותחים ביקורת עליהם בפייסבוק. הפשרה קיבלה לפני החג תוקף של פסק דין על ידי שופט בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, אברהם אליקים. 
במסגרת הפשרה, הסכימו העירייה והעומד בראשה לפעול בהתאם לכללים שנקבעו על ידי מבקר המדינה בכובעו כנציב תלונות הציבור בעניין דפי פייסבוק ציבוריים, לרבות בעניין מחיקת תגובות וחסימת גולשים. בנוסף, הודיע כי יסירו את החסימות של העותרים משני דפי הפייסבוק. 
למרבה האירוניה, העתירה הוגשה בספטמבר האחרון על ידי שירלי עודד, חברת מועצת עיריית חדרה, שנחסמה בשני העמודים, יחד עם עוד 16 עותרים. לטענת עודד, מנהלי הניו-מדיה בעירייה נוהגים למחוק תגובות ולחסום באופן שיטתי וגורף תושבים בעיר המביעים דברי ביקורת כנגד ראש העירייה, כשלעומת זאת כל מי שמגדף את חברי האופוזיציה או מהלל ומשבח את ראש העיר זוכה לקבל את הבמה כולה.


עו"ד אדיר בנימיני. צילום: יח"צ
עו"ד אדיר בנימיני. צילום: יח"צ
העירייה וגנדלמן טענו בתגובה כי מדובר בעתירה "מופרכת מאין כמותה" אשר כל כולה ניסיון עקר לגרוף הון פוליטי מצד העותרים, ובראשם עודד, שהיא חברת מועצת עיר, ולהציגם כ"אבירי חופש הביטוי היחידים בעיר חדרה". נטען, כי חופש הביטוי והשקיפות לתושבים הם נר לרגלי המשיבים וכי בניגוד לנטען ע"י העותרים ביקורת של גולשים מועלית כדבר שבשגרה ולא התקבלה כל החלטה על חסימת גולשים שאותה ניתן לתקוף בעתירה.
מדובר בפסק דין תקדימי, שהמשמעות שלו יכולה להיות משמעותית מאוד לקראת הבחירות המוניציפליות בעוד מספר חודשים, וכן לגבי פוליטיקאים ברמה הארצית, שנוהגים לחסום משתמשים ברשתות החברתיות או למחוק את תגובותיהם. 
ככל הנראה מעולם לא הגיע מקרה כזה לבית המשפט אך מבקר המדינה קבע ב-2016, בשבתו כנציב תלונות הציבור, כי "אי-מתן האפשרות לאדם להגיב בדף פייסבוק רשמי של איש ציבור או מחיקת תגובתו הם בגדר מעשה הפוגע בחופש הביטוי של אותו אדם". הנציב ציין עוד בדו"ח המדובר שאם מדובר בדף פייסבוק ציבורי של נבחר ציבור, חלים עליו כללי היסוד של המשפט הציבורי וחלה עליו החובה לאפשר את חופש הביטוי לכל המגיבים.
עו"ד אדיר בנימיני שייצג את העותרים אומר ל'מעריב': "מדובר בפסק דין תקדימי חשוב מאוד לחופש הביטוי. אנחנו מכירים כדבר שבשגרה שאנשי ציבור מוחקים תגובות שלא מהללות את נבחר הציבור את הרשות המקומית והמפלגה. פסק הדין עושה סדר בתחום, וקובע שמחיקת תגובות וחסימת משתמשים ללא הצדקה וללא התראה הן פגיעה בזכות יסוד של חופש הביטוי ובית המשפט יכול לאכוף זאת".

שירלי עודד אמרה בתגובה לפשרה: "ניהלתי כאן מאבק עקרוני וחשוב למען חופש הביטוי בעיר שלי על מנת לכפות על ראש העיר להתנהל על פי דין ולכבד גם דעות שונות משלו. המאבק הזה עלה לי בדמים, מכספי הפרטי. כל חיי חונכתי להיאבק למען מטרות נעלות, גם אם עומדים מולך גופים חזקים. אני שמחה מאוד על ההצלחה הגדולה שלנו במאבק הזה".