בית המשפט גזר היום (שני) שבע שנות מאסר על המורה הפדופיל, שאול שמאי, וכעת ההורים אומרים ל"מעריב אונליין" כי "העונש לא מספיק והיה צריך להיות משמעותית יותר חמור" והם מתכננים לפנות לבג"ץ. ש', הורה לאחד הילדים שנפגעו, אומר כי "מעבר לרגשות הקשים יש כאן עניין עובדתי שבעצם חוץ מהמורה אף אחד לא נושא באשמה. עברה שנה ועולם כמנהגו נוהג, אף אחד לא יכול להבטיח לנו שזה לא יקרה שוב מחר".



לדבריו, "אם זה היה מטופל כמו שצריך גם אחרי שהפרשה התפוצצה אז יכול להיות שהעונש היה יותר חמור כי היו יותר תלונות. אי אפשר להגיד שזו תקלה, המערכת צריכה להסיק מסקנות לא ברמת סיסמאות, יש פה אנשים שצריכים לתת את הדין לא פחות משמאי".



"זועמים על המערכת"


"ברמת בית המשפט אפשר להגיד שלדעתנו כהורים לילדים שנפגעו, העונש היה צריך להיות הרבה יותר חמור למען יראו וייראו אבל זה החליט שופט בישראל", אומר ש' בכאב. "הוא עשה משהו שהוא חמור ומצלק ילדים לכל החיים שלהם. כל אזרח שומר חוק היה רוצה שהפושע יקבל יותר ובמקביל יש פה את האחריות של המערכת, מי יישא בדין בסיפור הזה".



שאול שמאי. צילום: אבשלום ששוני
שאול שמאי. צילום: אבשלום ששוני



עוד אמר האב כי "12 חודשים עברו מאז שהמורה נעצר והצליחו לתפוס אותו ולהגיש נגדו את הראיות, להגיע לגזר דין. מה עשתה המערכת בשנה הזו? איפה האנשים שנתנו לו להיכנס לבית הספר, שלא בדקו מה היה בבית הספר הישן בו לימד. המערכת כאילו שפטה את עצמה ובדקה את עצמה והוציאה את עצמה זכאית, רק הוא פושע? הוא פושע, בזה אין ספק, אבל הטענה שלנו היא שהמערכת נתנה לזה לקרות וזה יכול לקרות גם מחר. שמענו את אבוהב (מנכ"ל משרד החינוך - ע"ל) שאמר שהנהלים חודדו, אבל אתה מרגיש שמורחים אותך, זה לא כן. מה זה הנהלים חודדו?".



"הגיוני שמורה יעשה את זה לילדים ולילדות ונעבור לסדר היום? אתה מגן על הילדים שלך מפדופילים מחוץ לגדר לא מאחד שיושב לך בתוך הכיתה. איפה אנשי המקצוע של בית הספר, האחריות הניהולית של המנהלת, איפה האחריות הטיפולית? כשזה מגיע לתכל'ס אתה מבין שזה לא קורה כי המערכת מכסה על עצמה, זה מאוד כואב ומתסכל".



אמא לילדה שנפגעה: "התחושות הן מאוד קשות, גזר הדין בעינינו קל מאוד לאור זה שמדברים על ילדים בני 8-7. רואים היום שבכתב האישום יש התייחסות קשה למשרד החינוך ולמנהלת בית הספר שידעה שהוא חסום במערכת אבל למרות זאת אפשרה את ההעסקה שלו. אנחנו נגיב דרך בג"ץ כי היא עדיין מלמדת בבית הספר ואנחנו מאמינים שמקומה לא איתנו. יש לה רשלנות פלילית מדרגה ראשונה ונעשה הכל שהיא לא תהיה בינינו".