אישור חריג: שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, טלי חיימוביץ', התירה לפרקליטת המחוז לשעבר, רות דוד, להעיד היום (שלישי) בפרשת יאיר ביטון בדלתיים סגורות ותחת צו איסור פרסום זמני. לטענת עורכי דינה של רות דוד, עלול להיגרם לדוד נזק ממשי בתיק שמתנהל בעניינה עקב חשיפת קווי הגנה וכן עקב הסיקור התקשורתי הנרחב שעלול להשפיע על ההליך.



כאמור, השופטת קיבלה את הבקשה החריגה, וזאת בניגוד לעמדת פרקליטות מחוז תל אביב שהתנגדה לכך נחרצות וטענה שהבקשה מנוגדת לעיקרון פומביות הדיון ותפגע באמון הציבור ברשויות המדינה, וכי אין סיבה לתת לה הנחה והטבה שעדים אחרים לא נמצאו זכאים לה. לטענת הפרקליטות, האישור החריג יגרום לתחושה אצל הציבור כי בית המשפט פועל בעניינה של רות דוד במחשכים. 



רות דוד מואשמת שהיא ושותפה למשרד דאז, רונאל פישר, קיבלו מידע מוקדם על החקירה ואף הדלפה של השאלות שביטון אמור היה להישאל בחקירתו. על פי כתב האישום, היא נפגשה עם ביטון בבודפשט וערכה עמו מפגשי הכנה לחקירה, תוך שימוש בחומר החסוי המודלף.



עדותה של פרקליטת המחוז לשעבר נועדה להוכיח כי ביטון הגיע מוכן לחקירתו, וידע מה החוקרים צפויים לשאול אותו מבעוד מועד. העדות של דוד צפויה להיות חזרה על דברים שכבר הודתה עליהם בחקירתה במשטרה.