הפרקליטות נוטה להאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירת שוחד בתיק 1000, הוא תיק המתנות, בנוסף לעבירת מרמה והפרת אמונים, כך דווח הערב (שני) בחדשות "כאן". במקביל ישנה התלבטות של הפרקליטות בתיק, והיא האם להעמיד לדין את המיליארדר ארנון מילצ'ן. לפי הדיווח, השוחד נשען על כך שנתניהו לא רק קיבל טובות הנאה אלא הוא דרש טובות הנאה, ויש לכאורה שרשרת ראיות לכך, שסיפקה הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן שהעידה שמונה פעמים במשטרה ולא שינתה כלל את עדותה.



בנוסף, הנהג של מילצ'ן העיד שלוש פעמים וכן העידה רואת החשבון של מילצ'ן, עדויות שמוסיפות גם כן לראיות. נוסף, יש גם לפי החשד ניסיונות תמורה מצד נתניהו, שהיה מעורב בנושאים כלכליים הקשורים לנותן המתנות מילצ'ן. 



בערוץ 10 דווח הערב כי היועץ המשפטי לממשלה עושה מאמץ להכריע בשלושת התיקים נגד נתניהו יחד גם במחיר עיכוב בהכרעה. אחת השאלות שמתחבטים בה בצמרת משרד המשפטים היא לא רק אם ועל איזה סעיפים להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אלא גם מתי.  לפי הדיווח הזה, ובניגוד לפרסום ב"כאן", תיק 1000 נמצא בשלבים מתקדמים אצל פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, כאשר הנטייה היא להאשים את נתניהו במרמה והפרת אמונים. 

בתיק 2,000, תיק השיחות עם מוזס, נותרו עוד פעולות חקירה ותיק 4,000, הוא תיק בזק עדיין בשלב החקירה אבל מסתבר שהעדפה היא, כאמור, לעכב לזמן מדוד את ההכרעה בתיק זה. היועץ סבור שהתיקים קשורים אחד לשני בעדי מפתח ובחלקם אף מחזקים זה את זה, כמו 2,000 ו-4,000 ולכן ההמתנה שווה. 
גורמים אומרים שאם עבודת המשטרה תיקח יותר מכמה שבועות אז היועמ"ש כן יקבל החלטה בתיק 1000. 
י