בית המשפט העליון אימץ היום (חמישי) את עמדת היועמ"ש מנדלבליט וקבע כי תביעות של ישראלים המוגשות נגד חברת פייסבוק יתבררו בבתי המשפט בישראל, וזאת למרות שבהסכם ההצטרפות לרשת החברתית נכתב שהם יתבררו בבית המשפט בקליפורניה, ארה"ב. עמדת היועמ"ש הייתה כי מדובר בתנאי מקפח בחוזה ולפיכך דינה להתבטל. עם זאת, בית המשפט קבע כי התביעות יתבררו לפי הדין האמריקאי.

ההחלטה ניתנה במסגרת הליך העוסק בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברות פייסבוק אירלנד ופייסבוק ארה"ב, בגין מספר עילות שעניינן פגיעה בפרטיות המשתמשים באתר פייסבוק ואי רישום אצל רשם מאגרי המידע. חברת פייסבוק הגישה בקשה לסילוק התביעה על הסף, בה טענה כי בהסכם ההצטרפות עליו חותמים משתמשים באתר בבואם לפתוח חשבון, יש תניית שיפוט זר ותניית ברירת דין, לפיה כל סכסוך בין פייסבוק למשתמשים יידון בבית המשפט בקליפורניה על פי הדין המקומי. בית המשפט המחוזי מרכז דחה את הבקשה לסילוק על הסף וקבע כי מדובר בתניות מקפחות שדינן להתבטל.
פייסבוק הגישה בקשת רשות ערעור לביהמ"ש העליון, ובמסגרת זו הגיש היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו, באמצעות עו"ד לימור פלד מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה. עמדת היועמ"ש, בתמצית, היתה כי כאשר חברות בין-לאומיות כמו בוקינג ו-PayPal פונות לקהל ישראלי, הן מוסיפות לחוזי ההתקשרות הסטנדרטיים תניות שיפוט המרתיעות ומקשות על הצרכנים להגיש תביעות ולשמור על זכויותיהם, מדובר בתניות מקפחות נוכח פער הכוחות המשמעותי בינן לבין הצרכנים, מה שירתיע צרכנים מלנקוט בהליכים משפטיים.

בית המשפט העליון קיבל חלקית את בקשת רשות הערעור והפריד בין התביעה נגד פייסבוק אירלנד, שבעניינה חל הסכם ההצטרפות לאתר של מי שאינו אזרח ארה"ב או קנדה, לבין התביעה נגד פייסבוק ארה"ב. בכל הנוגע לפייסבוק ארה"ב נקבע כי תנאי השימוש אינם חלים ביחסים שבינה לבין התובע ומשכך יש לברר את בקשת האישור לגביה בישראל ועל פי דיני מדינת ישראל.