פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד מיכל אזולאי, הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד דניאל פבלוב מקצרין ונחום אור כהן מירושלים. השניים חברים טובים המשרתים באותה מחלקה בצה"ל ושותפים לחדר בבסיס ומואשמים בעבירה של ייבוא סם מסוכן מסוג קוקאין במשקל נטו של כ-951.12 גרם ובשווי של כחצי מיליון שקלים, מקולומביה לישראל.



על פי כתב האישום, במהלך מרץ האחרון פנה דניאל פבלוב לנחום אור כהן והציע לו למסור את פרטיו לרבות שמו, מספר הטלפון הנייד שלו ומענו, על מנת לקבל משלוח שבתוכו סם מסוכן מסוג קוקאין בשווי של כ- חצי מיליון שקלים אשר ישלח מחוץ לארץ. בתמורה לכך הציע דניאל לנחום סכום כסף של כ-70 אלף שקלים, אשר יימסרו לנחום עם קבלת המשלוח. כן אמר דניאל לנחום כי בהמשך, במידה והמשלוח יגיע לישראל בהצלחה, יקבל סכום כסף נוסף.



לאחר מספר ימים, גמלה בליבם של השניים החלטה לייבא לישראל את הסם באמצעות שליחתו בחברת משלוחים כשהוא מוסלק בתוך דיסקים, הנחזים לחלקי חילוף של אופנוע. לצורך כך, מסר נחום לדניאל את כתובתו בבית הוריו בירושלים. במהלך התקופה שבין שליחת החבילה ועד מעצרו, עקב נחום אחר מיקום החבילה ולבקשת דניאל עדכן אותו אודות מיקומה. כן פנה נחום, לעיתים בנוכחות דניאל ובהנחייתו, במספר הזדמנויות לחברת המשלוחים על מנת לברר את מועד הגעתה הצפוי. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.