פרשת המסרונים: נשיא בית העליון לשעבר אשר גרוניס, שעומד בראש ההרכב של בית הדין המשמעתי בתיק של השופטת רונית פוזננסקי-כץ  טען היום (רביעי) שאין לו סמכות להשעות את השופטת, וסירב לפסוק בדין המשמעתי שלה. במקום זאת, הוא הציע לצדדים להגיע להסכמה אחרת בנושא. מנגד, שרת המשפטים איילת שקד סבורה שאי אפשר להסתפק בנזיפה בלבד ודורשת השעיה של שנה כדי לחזק את אמון הציבור במערכת המשפט.



יש לציין שפרקליטים, סנגורים ושופטים רבים העידו על טיב עבודתה ואחריותה של השופטת פוזננסקי-כץ וביקשו להתחשב בה, כיוון שהפגם היה בעיקר בנראות הציבורית ולא בהטיית דין או משוא פנים. בתוך כך, גורמים משפטיים בכירים טוענים שערוץ 10, שחשף את הפרשה, עבר על איסור האזנת סתר, כשצילם את ההתכתבות במכשיר הסלולרי של החוקר שחם שביט.



אתמול הושג הסדר טיעון לפיו היועץ המשפטי המושעה של מחלקת החקירות ברשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם שביט, ישוב מחר למקום עבודתו, אם כי במהלך תשעת החודשים הקרובים יועסק בתפקיד שונה. שחם שביט, שהסתבך בפרשה כשהחליף מסרונים עם השופטת רונית פוזננסקי כץ בנוגע להארכת המעצרים של החשודים בחקירת וואלה-בזק (תיק 4000), ניהל באמצעות עורך דינו עודד סבוראי מגעים להסדר טיעון מול הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, עו״ד גיא דוד, ואתמול נחתם ההסדר. חילופי המסרונים תועדו בערוץ עשר, שדיווח על כך במהדורת החדשות שלו ועורר סערה רבה. 

במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי שחם שביט ישוב מידית לעבודתו ברשות לניירות ערך וישמש במשך תשעה חודשים כעורך דין במחלקת החקירות של הרשות. בתום התקופה יוכל לשוב לתפקידו הקודם כיועץ משפטי של מחלקת החקירות ברשות ולייצג את הרשות בערכאות משפטיות. עוד הוסכם כי שחם שביט יקבל נזיפה חמורה ויורד בדרגה למשך שנה. על פי ההסדר ניתן יהיה לשקול הקלה נוספת עם עו"ד שחם שביט, במקרה שיבקש זאת לאחר גזר דינה המשמעתי של השופטת פוזננסקי כץ.