פרשת הוצאות מעונות ראש הממשלה, הגיעה היום (חמישי) לכדי כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. חקירת הפרשה נפתחה בעקבות דוח ביקורת של מבקר המדינה כבר בפברואר 2015 שחשף ליקויים רבים בהוצאות הכספיות במעונות ראש הממשלה. בסמוך לכך החלה בדיקה אם יש לפתוח בחקירה פלילית, במסגרת נגבתה עדות במשטרה ממי ששימש בעבר בתפקיד אב הבית של מעון ראש הממשלה, מני נפתלי, שביקש וקיבל מהיועמ"ש ופרקליט המדינה חסינות מפני הפללה פלילית.



ביולי 2015 החליט יהודה ויינשטיין, היועמ"ש דאז, לפתוח בחקירה פלילית בכמה פרשות הקשורות למעונות ראש הממשלה, ובכללם "פרשת הבקבוקים" ו"פרשת הרהיטים" אולם בהמשך הוחלט לגנוז את התיקים הללו, ונותרו רק "פרשת החשמלאי" ו"פרשת הארוחות". בחודש מאי 2016 העבירה המשטרה את "תיק הארוחות" לפרקליטות ירושלים עם המלצה להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו.



הפרקליטות ביקשה מהמשטרה שתבצע השלמות חקירה. שנה לאחר מכן במאי 2017 הועבר התיק להחלטת פרקליט המדינה שהמליץ בפני מנדלבליט על הגשת כתב אישום בכפוף להשלמות חקירות נוספות. בספטמבר 2017 הודיע היועמ"ש כי הוא שוקל להעמיד לדין את נתניהו וסיידוף בכפוף לשימוע.



מנדלבליט השתכנע בעקבות השימוע להעמידם לדין. בחודש ינואר השנה טענו פרקליטיה של שרה כי בידם מידע שיכול להפריך את החשדות נגדה, בעקבות כך בוצעו השלמות חקירה ממוקדות. כמו כן הגיעה הצעה מכיוונם כי נתניהו תחזיר את רוב הסכום ולא תועמד לדין פלילי. במרץ 2018 חתם יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, ניר חפץ, על הסכם עד מדינה במסגרת פרשת וואלה-בזק ומסר מידע שסייע לפרקליטות גם בתיק המעונות.



בעקבות המידע, בוצעו השלמות חקירה נוספות, כולל עדות של חפץ במשטרה בסוף מאי, אשר הצריכו שימוע נוסף לעורכי דינה של נתניהו, כאמור היום הוגש כתב האישום נגד נתניהו וסיידוף.