ארגון 'עד כאן' פנה לאחרונה לפרקליטות מחוז ירושלים נגד ההחלטה להעמיד את פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי לדין רק על סעיף מתוך חוק "הסכמי אוסלו". במכתב, אותו שלח עו"ד עדי קידר, הועלתה הדרישה מהפרקליטות לשנות את סעיפי האישום כנגד עזרא נאווי, אשר הוחלט להעמידו לדין רק בגין הצטרפות למנגנוני הביטחון הפלסטיני. בנוסף, דרשו במכתב  מהפרקליטות לחזור בה מסגירת התיק כנגד שותפיו גיא בוטביה ונאסר נוואג'ה.

במכתב הערעור נכתב כי "חומר החקירה מעלה מעורבות נאווי בהריגת תושב פלסטיני וכן פעולות להסגרת מתווך ישראלי ומוכרי קרקעות פלסטינים לידי הביטחון המסכל הפלסטיני, מתוך ידיעה והבנה כי המתווכים ומוכרי הקרקעות עתידים להיפגע ואף להיהרג. כמו כן מעשים אלו אף הביאו בפועל לתוצאות חמורות של פגיעה בחיי אדם".

בהמשך המכתב מפורטים מעשיו של נאווי אשר תועדו ע"י ארגון עד כאן. נאווי הודה בפני עוזרו המכונה א', שיש לו קשר למותו של אבו חליל, פלסטיני תושב דרום הר חברון. נאווי מסר את המידע הרלוונטי לביטחון המסכל הפלסטיני, ש"טיפל" באבו חליל, ולאחר מכן חלה אבו חליל ומת. "קיבל סטרוק והיה חולה, ומאשימים קצת אותי בזה. יש לי יד בזה. העברתי את זה לביטחון המסכל, אין לי פה סנטימנטים".  

כמו כן, סיפר נאווי לא' כי במספר פעמים מסר את פרטיהם של מוכרי קרקעות ומתווכים שמתקשרים אליו לידי שירותי הביטחון הפלסטינים. נאווי מסביר בשיחה כי כדי למנוע מכירת קרקעות ליהודים הרשות הורגת את מוכרי הקרקעות הפלסטינים, ומאלצת בעלי אזרחות ישראלית לעזוב את הארץ. נאווי תועד אומר כי "..(הרשות הפלסטינית) תופסת אותם, הורגת אותם. לפני שהיא הורגת אותם היא מרביצה להם הרבה, מענים אותם. קודם זובור אחר-כך גזנגה.."

עזרא נאווי בבית משפט השלום בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


עוד נכתב בערעור כי נאווי נפגש עם מתווך קרקעות בעל אזרחות ישראלית, במטרה לגלות מי בעלי הקרקע הפלסטיניים. לאחר הפגישה התקשר נאווי לנוואג'ה ובוטביה בבקשת עזרה בהעברת המידע לביטחון המסכל ובירור זהותו האמתית של המתווך, ושניהם נעתרו. באחת השיחות בניהם אומר נאווי לנוואג'ה כי "זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שלי".

לאחר מכן נאווי מספר לא' כי כבר טיפלו במוכרי הקרקע, וכי הביטחון המסכל חקר אותם "קודם כל מכות, אחרי זה שואלים שאלות. ירחמו ירחמו". בהמשך הודה נאווי בפני א' כי בחקירה מכים גם אנשים מבוגרים, ואז מגיע שלב ה"וידוי".

במכתב הצביע עו"ד קידר על מספר עבירות פליליות שביצעו לכאורה נאווי ושותפיו ואשר עולות מחומר הראיות. העבירות כוללות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סיוע לעבירות שהן פשעים חמורים, עבירת הריגול וכן מגע עם סוכן זר. בנוסף, דרש מהפרקליטות לשנות את החלטתה המקלה בנוגע לאישומים כנגד נאווי, וכן לבטל את החלטתה לסגור את התיק כנגד שותפיו, בוטביה ונוואג'ה.

גלעד אך, מנכ"ל 'עד כאן', מסר בתגובה כי "שיתופי פעולה בין ארגוני שמאל קיצוני ישראלי ובין מנגנוני הביטחון הפלסטיני הפכו להיות  דבר שבשגרה. תופעה הזויה זו מביאה רק מוות ועינויים לאזור ובוודאי שלא זכויות אדם. למרות זאת, פרקליטות המדינה בוחרת להתייחס לדברים בסלחנות. מנגד, ובאופן מתבקש, חברי הכנסת  מציפים את התנהלותה המתמיהה של פרקליטות המדינה לאורך כל התיק העוסק בתופעה זו. לא ברור מדוע הפרקליטות נוהגת בכפפות של משי ובגרירת רגליים כלפי חוליה רצחנית ואנטישמית שהובילה לעינויים ורצח של אנשים רק כי חשבו למכור אדמה ליהודים, תוך שיתוף פעולה עם הביטחון המסכל הפלסטיני. האם ייתכן שהשימוש בכסות של 'ארגון זכויות אדם' מזכה את חברי החוליה בחסינות מול גורמי החוק?", הוסיף אך. 

נזכיר כי לפני שבועיים התקיים בכנסת דיון בנושא, אותו יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ועודד פורר, במחאה על החלטת הפרקליטות להגיש נגד נאווי כתב אישום 'מקל'. בדיון השתתפה גם שרת המשפטים איילת שקד, שאמרה "עזרא נאווי ודומיו הם אנשים המעוררים שאט נפש וראויים לכל גינוי. טוב עשה הארגון 'עד כאן' וצוות התוכנית עובדה כאשר חשפו את התנהלותם של האנשים שהחברה חייבת להוקיעם".