פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד כתב אישום נגד סלים גאבר בן ה-46 מטייבה, בגין ייבוא וסחר בנשק, נשיאת נשק ותחמושת בצוותא וקשר לפשע. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2017, הנאשם יצר קשר עם שלושה פלסטינים תושבי אזור יהודה ושומרון (איו"ש) על מנת לייבא ולהבריח מירדן אמצעי לחימה שונים שיספק להם תושב ירדן, ואז למכור אותם באיו"ש לכל המעוניין והמרבה במחיר.



במסגרת הקשר, עמד הנאשם בראש החוליה המדוברת, כאשר היה אחראי על הכנה, ארגון, ניהול, הנחיה, קבלת החלטות, יצירת הקשר עם הגורם בשטח ירדן לצורך קבלת אמצעי הלחימה, קביעת התמורה, וקבלת תמורה שתתקבל עבור מכירת אמצעי הלחימה.



בעזרת חברי החוליה האחרים, הוא הבריח מירדן אמצעי לחימה מגוונים, בהם שמונה רובי M-16, שני רובי קלצ'ניקוב, רובה גליל, חמישה אקדחים מסוגים שונים, ושקית תחמושת, ומכר את מרביתם לפלסטינים בעבור סכום כולל של כ-500,000 שקל לפחות, ששלשל לכיסו.



בית המשפט המחוזי בלוד. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בלוד. צילום: אתר הרשות השופטת



עוד צוין בכתב האישום כי לחשוד לא הייתה כל היכרות עם הפלסטינים להם מכר את אמצעי הלחימה, רקעם המשפחתי, השקפתם האידאולוגית-דתית, רקעם הביטחוני, השתייכותם הארגונית, עמדתם ביחס לישראל, כוונותיהם ביחס לאמצעי הלחימה, האפשרות שאלה הגיעו או יגיעו לידי גורמים העוינים את ישראל, וכיוצא באלה, הוא לא גילה שמץ התעניינות או אכפתיות כלפי היבטים אלה, ולא פעל בשום דרך לבררם.



בבקשת המעצר נכתב כי "עבור בצע כסף, סיכן הנאשם, שהינו אזרח ותושב ישראל, באופן בוטה וצורם את ביטחון המדינה, כוחות הביטחון וישראלים תושבי איו"ש, כאשר ידוע לכל שעל רקע המציאות הביטחונית-מדינית-דמוגרפית-דתית המורכבת באיו"ש, לעתים תכופות, מבצעים גורמים פלסטינים עוינים באיו"ש פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון, אזרחים ישראלים, וכלי רכב חולפים בצירי תנועה מרכזיים". הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.