ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק את החקירות המנוהלות נגדו ונגד אשתו, וזאת מכיוון שלטענתו הן נוהלו במשוא פנים על ידי ראש להב 433 דאז, ניצב רוני ריטמן. מכתבו של נתניהו בא בעקבות פרסום משעות הבוקר ב"הארץ", לפיו ריטמן אמר בחקירתו בנוגע להטרדה מינית, כי הוא מאמין כי החקירה נפתחה בגלל מעורבותו ב"תיק המעונות" נגד משפחת נתניהו.



במכתב, שנשלח על ידי עורכי דינם של בני משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן ועו"ד יעקב וינרוט, נתכב: "היום התברר שניצב רוני ריטמן, מי שעמד בראש חקירות ראש ממשלת ישראל ורעייתו היה נגוע במשו פנים, משום שהאמין שמשפחת נתניהו יזמה את התלונה שהגישה נגדו פקודתו בגין הטרדה מינית. דבר זה מטיל צל כבד על החקירות שנוהלו בראשותו נגד משפחת נתניהו וכל עניין שנבדק על ידי היחידה בראשותו ביחס לבני הזוג מוטל בספק".



ניצב רוני ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניצב רוני ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, הבוקר פורסם כי ריטמן  רמז במהלך חקירתו בחשד לעבירות מין במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי ייתכן שהסיבה לזימונו לחקירה קשורה להחלטתו לפתוח בחקירה נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת מעונות רה"מ. במהלך החקירה המדוברת נשאל ריטמן על ידי החוקרים האם הוא יודע מהי הסיבה שלשמה הוזמן לחקירה, ומי, להערכתו, עומד מאחורי התלונה שהוגשה נגדו. בתגובה לשאלות אלו ציין הבכיר לשעבר במשטרה מספר אפשרויות. האופציה הראשונה, לדבריו, היא שהסיבה לזימונו למשרדי מח"ש קשורה לסכסוך שיש לו עם ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ואחד המועמדים להתמנות לתפקיד המפכ"ל בתום כהונתו של רב ניצב רוני אלשיך.



אפשרות נוספת שהעלה בפני חוקריו היא שחקירתו קשורה לפרקליט המדינה, שי ניצן, שגם איתו הוא מצוי בסכסוך. במסגרת זו, הוא טען כי ייתכן שיש קשר גם לחקירת מעונות רה"מ. מלבד אלו, הוא טען גם כי לא מן הנמנע שמדובר בקנוניה שלה שותפים, בין היתר, גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות, ורב-פקד צ', ששימשה כעוזרת שלו והייתה הקצינה שהתלוננה נגד ריטמן.



בעקבות הפרסום, הודיע יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) כי הוא יכנס את הוועדה לדיון בנושא. בהודעתו של קיש הוא אמר כי "החשדות העולים מהתחקירים שפורסמו בעיתון הארץ ובעיתון מעריב מעלים שאלות קשות של ניגוד ענינים ויחס מפלה כלפי צ'. נבדוק כיצד מתנהלת חקירה כלפי נתניהו כאשר החוקר האחראי מאמין שנתניהו מנהל נגדו קמפיין תלונות להטרדה מינית. הנושא יתברר בדיון הוועדה. אזמן את כל הגורמים הרלוונטיים ואת ריטמן עצמו, מקווה שיופיע".