בית המשפט דן היום (שלישי) בפרשת התביעות ההדדיות של מכון "מולד" ויאיר נתניהו, לאחר שהניסיונות להשגת פשרה ביניהם לא צלחו. במכון מולד זעמו לאחר שהדיון החל באיחור של 45 דקות בעקבות איחורו של נתניהו הצעיר, וגם לאחר שהגיע, עורך דינו לא נכח באולם ועיכב את תחילת הדיון. כזכור, ארגון מולד פרסם לפני שנה פוסט שכותרתו "חמישה דברים שלא ידעתם על יורש העצר יאיר נתניהו" ובו טענות רבות על אורח חייו. לפוסט צורפה תמונה הלועגת להתנהלותו. בעקבות כך פרסם יאיר פוסט התוקף את מולד בחריפות וטען שהם ממומנים על ידי הקרן להשמדת ישראל והאיחוד האירופי.



מולד דרשו את מחיקת הפוסט, ומשלא נענו החליטו להגיש תביעה נגד בנו של ראש הממשלה, ובתגובה הגיש יאיר תביעה נגד מולד, בין היתר תחת הטענה של לשון הרע וגרימת עוגמת נפש חמורה.

עורך הדין של משפחת נתניהו, יוסי כהן, ייצג בדיון את יאיר ואמר כי "מדובר בארגון שיש לו סך הכל חמישה חברים והוא משתמש בצורה צינית בבית המשפט. כל פעם אותם אנשים מקימים ארגון אחר. הצעת הפשרה שלהם היא בושה וחרפה. הם ארגון שמאל קיצוני שמטרתו לפגוע בראש הממשלה, אני מבקש שהשופטת תורה שיהיה אסור לאנשיו לפרסם מילה בסיום הדיון".

עורך דינו של מכון מולד, יובל יועז, אמר כי "עורך הדין של יאיר נתניהו מנסה לעשות כאן תיאטרון. הוא מנצל את החסינות כדי להכפיש". השופטת אמרה לעו"ד כהן כי אין טעם להכנס לדיון על גופו של הארגון, והציעה כי הצדדים יפרסמו התנצלות הדדית בלי שום התייחסות לאירועים עצמם. 
במכון מולד סירבו לנוסח הפשרה שהוצע, ואילו נתניהו הצעיר לא מסכים לשום נוסח מלבד הנוסח הזה. בעקבות כך, הדיון הסתיים ללא כל החלטה, כאשר סוכם כי הצדדים "ישקלו את הצעת ההתנצלות ההדדית הכוללנית". 
 
השופטת אמרה עם תום הדיון כי היא "מציעה ששני הצדדים ישנו בצורה נינוחה על הצעת בית המשפט. ככל שהצדדים לא יגיעו להסכמות בעקבות הצעת בית המשפט, אין כל נפקות משפטית להצעה זו. מוצע לצדדים להגיע להסכמה שהנוסח המפורט להלן ישמש לה בסיס: 'מתוך הכרה בחשיבות השיח הציבורי בנושאים השנויים במחלוקת, כולל התייחסות לאנשים ולגופים באופן ספציפי, ומתוך הבנה ששיח כזה צריך להיעשות תוך שמירת כבודם של אותם אנשים או גופים, אנו מבקשים להתנצל האחד בפני השני אם במסגרת הפרסומים חרגנו מכללי ההבעה התקינה. לא הייתה כוונה לפגוע באופן אישי אלא להעביר מסר רעיוני'. על הצדדים להודיע לבית המשפט בתוך שבעה ימים אם הצליחו להגיע לפשרה".

עם תום הדיון, אמרה  ליאת שלזינגר מנכ"לית מולד, כי "יאיר נתניהו שוב זלזל בבית המשפט ובבאי בית המשפט ואיחר ב45 דקות. אנחנו כאן כדי להתגונן מפני בריוני הימין. בריוני הימין מזהמים את האווירה הציבורית ואת המדינה שאנחנו כל כך אוהבים. הצענו להתנצל על כל פרט ומידע שפרסמנו אם הוא לא נכון, אבל עד היום לא קיבלנו שום בקשה למחוק משהו, כי הכל היה נכון"

שלזינגר הוסיפה כי "המטרה שלנו ברורה וממוקדת: לנקות את השיח הציבורי מהשקרים שבריוני הימין משתמשים בהם, כדי לחזק את שלטונם ולהסתיר את השחיתות שלהם. יאיר נתניהו לא אהב שפרסמנו עליו עובדות. הוא לא רצה ולא רוצה שאזרחי ישראל ידעו מה הוא עושה  - ולכן טען שאנחנו בוגדים. הוא ידע שזה לא נכון כשהוא כתב את זה וגם היום הוא יודע שזה לא נכון. כשאדם משקר כדי להכפיש אדם אחר ולהזיק לו - הוא צריך לקחת אחריות. כשהאדם שעושה זאת הוא בנו של ראש הממשלה ואחד האנשים המשפיעים ביותר בישראל -  הוא מזהם את הזירה הציבורית ואת החברה הישראלית כולה. לדבר הזה צריך לשים סוף. את זה בדיוק אנחנו עושים".