תיק 512: בית המשפט קיבל היום (רביעי) את הסדר הטיעון שנחתם עם העבריין מאיר אברג'יל, לפיו הוא ירצה חמש שנות מאסר, כמו גם את זה שנחתם עם העבריין מוטי חסין, במסגרת אותה פרשה, במסגרתו הוסכם כי הוא יישלח למאסר בן שלוש וחצי שנים. במוקד הפרשה, קיומו, לכאורה, של ארגון פשיעה בינלאומי שפעל בישראל ובמדינות שונות בעולם, בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית, החל משנת 2002 ועד לשנת 2006.



בשלב הטיעונים לעונש אמר אברג'יל: "אני לא בא עכשיו לנקות את עצמי או לעשות מעצמי צדיק, עברתי כברת דרת בחיים שלי. הייתה תקופה שאח שלי נרצח והחיים משכו אותי לכמה כיוונים, לא שהתכוונתי להיות שם, והחיים הסתבכו לי. אני האח הבכור ולקחתי אחריות על המשפחה שלי. לא הצלחתי


להיות מחנך טוב. נכשלתי בעזרה למלא את מקום ההורים שלי, רוב המשפחה שלי התדרדרה. ניסיתי למצוא כיוונים אחר כך כשהתבגרתי, והצלחתי לצאת מהמעגל הזה למרות שנמשכתי לשם בנסיבות אלה".



על פי כתב האישום המתוקן בו הודה אברג'ל, בשנת 2002 נרצח יעקב אברג'יל, אחיו של מאיר בידי אלמוני. במועד בלתי ידוע, קשר הנאשם קשר עם אחרים לפגוע פגיעה חמורה במשפחות יריבות, על רקע חשדו של הנאשם והאחרים כי המשפחות היריבות אחראיות, בין היתר, לרצח של יעקב ז"ל. במהלך השנים 2002-2003, התרחשו אירועי אלימות שונים במסגרת מאבקים פליליים, לרבות רצח שלושה אזרחים חפים מפשע באמצעות מטען חבלה שהונח על גג חנות ברחוב יהודה הלוי בת"א. מאיר אברג'ל הודה באישום נוסף. לפי אישום זה, קשר הנאשם קשר עם אחרים ועם עד המדינה, להעביר מפרו לקנדה כמות גדולה של קוקאין שנרכשה.



על פי הסדר הטיעון, הצדדים עתרו במשותף לעונש של 8.5 שנות מאסר בפועל, מתוכן 3.5 ירוצו בחופף לעונש שריצה בארה"ב על עבירות שבוצעו במסגרת הארגון, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 150 אלף שקל, קנס בסך 350 אלף שקל וחילוט בסך שני מיליון שקל.



חסין. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90
חסין. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90



בפרקליטות אמרו לפני כשלושה שבועות וחצי כי השיקולים להגעה להסדר הטיעון היו, בין היתר, העובדה כי אברג'יל היה הנאשם הראשון שהודה בפרשה ולקח אחריות על מעשי,ו ואף על מסע האלימות המתואר בכתב האישום.



כאמור, גם מוטי חסין הודה והורשע לאחר הליך גישור ממושך. על פי כתב האישום המתוקן בו הודה, קשר חסין קשר עם אחרים לחבול בדוד ביטון שעסק בניכיון צ'קים ולגרום לו פגיעה פיזית חמורה.



כתב האישום התבסס בעיקר על עדי המדינה ונטען בו כי בראש הארגון עמד יצחק אברג'יל וכי הארגון הורכב מקבוצות עברייניות שונות, אשר ביצעו פעילות עצמאית, לצד פעילות לקידום הארגון ומטרותיו. הארגון הפעיל מערך לוגיסטי בינלאומי, לייבוא וייצוא כמויות עצומות של סמים מסוג קוקאין ו-MDMA.