מאסר עולם הוטל היום (חמישי) על יוסף כמיל ומחמד אבו אלרוב, אשר הורשעו ברצח ראובן שמרלינג בכפר קאסם בערב סוכות, ובעבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק. שמרלינג, אב לארבעה, היה בן 70 במותו והתגורר ביישוב אלקנה.



על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים, נכנסו הנאשמים, תושבי קבאטיה, בחודש ספטמבר 2017 לעבוד בישראל בלא אישור כדין. כמיל תכנן לנצל את שהותו בישראל לשם ביצוע פיגוע דקירה ולהרוג יהודי, והציע לאבו אלרוב לבצע עמו פיגוע, אך בשלב זה הוא סירב. השניים החלו לעבוד במחסן פחמים בכפר קאסם, בניהולו של שמרלינג ז"ל, ובהמשך קשרו קשר לרצוח את אחד היהודים אשר עבדו במקום, ממניע לאומני.



עוד הואשמו השניים, כי בכדי להבטיח את הימלטותם מישראל לאחר ביצוע הרצח, השיגו מספר טלפון של אדם אשר יוכל להסיעם מכפר קאסם אל מקום מגוריהם. בהמשך, כחלק מהחלטתם המשותפת לגרום למותו של יהודי, ועל רקע תחושת כעס כלפי המנוח, החליטו לגרום למותו של שמרלינג.



שמרלינג ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
שמרלינג ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



בחודש דצמבר 2017 הרס צה"ל, בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי, את ביתו של אבו אלרוב מהכפר קבטיה. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה אשר כללה עשרות פלסטינים שיידו אבנים והבעירו צמיגים בוערים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. 



חודש לפני כן הצליחו כוחות הביטחון לפענח את הרצח. שני החשודים, אבו אלרוב ויוסף חאלד מוצטפא כמיל, נעצרו כבם ביום שלאחר הרצח ובחקירתם התברר כי השניים החליטו לבצע פיגוע דקירה ולגרום למותם של יהודים, ממניע לאומני, כנקמה על מות חברם, אחמד אבו אל רוב, אשר נהרג במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה במעבר ג'למה, וכן על רקע המתיחות שאירעה בהר הבית.



עוד עלה בחקירה כי אחד המפגעים תכנן, עוד טרם כניסתו לישראל ובסמוך לה, לבצע פיגוע דקירה כנגד יהודים באשר הם, ולמעשה ניצל את כניסתו לישראל באופן בלתי חוקי לשם מימוש תוכניתו. בכתב האישום, כאמור, אוששו מסקנות החוקרים.