מעצרם של חמשת העצורים בחטיפת הילד כרים ג'מהור בן ה-7, מפתח ביתו בקלנסווה הוארך היום (חמישי) בבית המשפט השלום בראשון לציון, בשמונה ימים נוספים. סך הכל החשודים מצויים במעצר כעשרה ימים עד כה. היום הגישה המשטרה לבית המשפט דוח סודי, וביקשה כאמור להאריך את מעצרם של החשודים. 



מעורכי דין של החשודים נמסר כי במשך כל זמן מעצרם לא נאמר לעצורים דבר על ידי המשטרה, ואף לא הוטח בפניהם שהם חשודים במעורבות בחטיפה. לפי עורכי הדין, הדבר היחיד שעליו נשאלו העצורים היה היכן היו בימים שלישי ורביעי שבוע שעבר, בזמן שכרים היה בחזקת חטוף, מלבד זאת, לא נאמר להם דבר. עורכי הדין פנו בטענה לשופטת נאוה בכר כי לא יעלה על הדעת שהמשטרה תבקש להאריך את מעצרם פעם נוספת, כאשר נדמה שאין שום ראיות ואף לא קצה חוט. 



בנוסף, מעורכי הדין נאמר כי נראה כי החשודים האמתיים בחטיפה נמצאים בשטחי הרשות, שם למשטרה אין שום גישה אליהם. עו"ד ירון בן יוסף, פרקליטו של החשוד בחטיפה אמר: "לא ראיתי דבר כזה בכל הקריירה שלי. המשטרה אפילו לא התעמתה אתם לגבי החשדות לגביהם. לא נתנו להם סיכוי להגיב על הראיות נגדם. כנראה שאין ראיות". כאמור, בית המשפט הסכים לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם בשמונה ימים. 



כרים ג'ומהור עם אביו. צילום: ללא



נזכיר כי אירוע החטיפה של ג'מהור התרחש ברחוב בו מתגוררת המשפחה, שעה שרכב פרטי מסוג טויוטה הגיע למקום. כרים ואחיו בן ה-10 נקראו על ידי הנהג ברכב ונוסע נוסף שהיה אתו להתקרב אליהם, כך על פי גורמים המקורבים לבני המשפחה, שציינו כי אותו נוסע אמר לילדים שיש להם כסף למסור לג'אבר וגם חבילה שנמצאת במושב האחורי. "תפתחו את הדלת וקחו את החבילה", הם קראו לעבר הילדים. בסרטון של מצלמות האבטחה רואים את שני הילדים ניגשים לדלת ופותחים אותה, אלא שאז מגיח מאחורי הרכב חשוד נוסף שדוחף פנימה את הקטין בן ה-7 בעוד אחיו מצליח להימלט מהמקום. מיד לאחר מכן פותח הרכב בנסיעה מהירה ונמלט מהזירה.



בשבוע שעבר, הצליחו שוטרי משטרת ישראל להשיב את הילד לביתו בקלנסווה. כוחות המשטרה, בסיוע של גורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ויחידות מיוחדות, ניהלו משא ומתן ארוך עם אנשי הרשות הפלסטינית, בסיומו, שוחרר הילד החטוף ונמסר לידי השוטרים בדרכם לפגישה עם אביו. מאוחר יותר הושב הילד לידי משפחתו והתקבל בחום על ידי אלפים בקלנסווה.