שלושה שופטי בג"ץ דחו היום (ראשון) שתי עתירות המבקשות לאסור על היועץ המשפטי לממשלה לקיים פגישות אישיות ​ביחידות ​עם ראש הממשלה ​בנימין ​נתניהו. העתירות באות על רקע היות ראש הממשלה חשוד בשלושה תיקי שוחד שונים.​ לטענת העותרים, התנועה למען איכות השלטון והעיתונאי אורי משגב​,  העובדה כי מנדלבליט מחזיק בכובע ראש התביעה הכללית ובעל הסמכות הבלעדית להכריע בשאלת העמדתו לדין של ראש הממשלה מונעת ממנו להיפגש עם חשוד מרכזי שלא במסגרת הליך חקירה. לטענת התנועה למען איכות השלטון, פגישות אלו מעמידות את מנדלבליט במצב של ניגוד עניינים תמידי וחריף.

​בית המשפט דחה את העתירות על הסף וקיבל את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה כי אין כל עילת התערבות וכי למעשה העתירות תוקפות את עצם סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה המחזיק על פי חוק גם בכובע של ראש התביעה הכללית.
השופטים ציינו כי טענות העותרים כבר הועלו ונדחו בפסיקתו של בג"ץ בעתירות קודמות. יש לציין כי נגד תפקודו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוגשו לא פחות מ-15 עתירות, אשר כולן נדחו על הסף. עתירות רבות מתוכן עסקו בהיבט של חקירות ראש הממשלה וקשריו עם מנדלבליט. 

השופטים כתבו בפסק הדין כי "גם אם מפגשים עלולים ליצור תחושת אי נוחות בהיבט של אמון הציבור, מן הראוי לתת אמון בשיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, מקום בו הוא מוצא כי צרכי התפקיד מחייבים שיחה ב"ארבע עיניים" עם ראש הממשלה". השופטים סיימו את פסק הדין בקביעה כי "חזקה​ ​על היועץ המשפטי לממשלה – חזקה הנובעת הן מתפקידו הרם והן מחזקת תקינות​ ​המנהל – כי בפגישות אלה הוא שומר על "חומה סינית" בין כובעיו השונים, ואין לייחס לו חלילה ​'​עירוב פרשיות​'​​"​.