עורך הדין אלון אייזנברג, המייצג את יונתן היילו שהורשע ברצח ירון איילין, התייחס היום (שני) בתוכניתו של גיא פלג ב-103FM להחלטת ועדת השחרורים שצפויה להתקבל בעניינו של האסיר. "כשפגשתי את יונתן לפני שבע שנים בכלא זה היה שבוע לפני שעמד לחתום על עסקת טיעון על 25 שנות מאסר. הוא לא האמין שהפרקליטות תקבל את העובדה שהמנוח התעלל בו מינית. לאור כל הדרך התייחסו אליו כשקרן וטענו שזו המצאה כדי להתחמק מעונש. הוא הרים ידיים וניסה להתאבד פעמיים".



"הדבר הראשון שעשיתי כשהתחלתי לייצג אותו היה לטעון שעל סמך מספר ראיות נסיבתיות אפשר להגיע למסקנה שהוא עבר התעללות מינית ולכן אפשר היה לקבוע שהוא קורבן", הוסיף אייזנברג.



"עם הטענה הזו הלכתי לאורך כל הדרך. במשך שנה שלמה נלחמנו בכל פורום ובית המשפט העליון קיבל באופן תקדימי גם את הפוליגרף. הדרמה הגדולה של התיק בעיני הייתה לפני הדיון עם השופטת, יונתן ניגש אליי ואמר לי שיותר הוא לא מעוניין שנערער יותר כי הוא שבור לחלוטין".



כזכור, הפרקליטות החליטה ביום רביעי בשבוע שעבר להסיר את התנגדותה לשחרורו המוקדם של האסיר. זאת, בתום דיון שיתקיים במסגרת ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר. את ההחלטה להסיר את ההתנגדות לשחרור המוקדם קיבל פרקליט המדינה שי ניצן, שבחן את חוות הדעת של גורמי המקצוע בשירות בתי הסוהר. 


בדיונים הקודמים בוועדה הפרקליטות הציגה התנגדות נחרצת לשחרור, תוך שהיא מציינת כי היא מחזיקה בחוות דעת של גורמי המקצוע בשירות בתי הסוהר. מהמסמכים עלה כי היילו לא השתתף בהליכי טיפול בכלא ולא עבר סדנאות נדרשות, ולכן "היה מסוכן ולא ראוי לשחרור".
 
לאחרונה התקבלו חוות דעת שונות בתכלית לגבי היילו, שמהן עולה כי הוא השתתף בקבוצות טיפוליות ומשתף פעולה עם גורמי המקצוע ולפיכך הוא גם יעבור הליך שיקומי מחוץ לכלא. החומרים הללו הונחו בידיו של פרקליט המדינה, שכאמור נתן את הגושפנקה הסופית לשחרר את היילו. 

כזכור, היילו הורשע בהריגת גבר שאנס אותו, ונידון ל־20 שנות מאסר. בערעור האחרון, שהוגש לפני כארבעה חודשים, נכתב כי "במשך שנה תמימה (שבה היה עצור - א"ח) היילו עבר מסכת ייסורים, אשר הגיעה לקצה גבול הסבל האנושי. שנה שלמה שבה הוא נאלץ להילחם במערכת שבחרה לא להאמין לו שעבר מסכת התעללות מינית וכי הוא קורבן בפני עצמו - עונש כבד כשלעצמו ועינוי ללא סוף”.