פרשה חמורה של שיווק והפצת אלכוהול מזויף שהובילה לנפגעים רבים: שישה חשודים נעצרו לאחר שהוחרמו אלפי בקבוקי אלכוהול החשודים כמזויפים ומהולים בחומר רעיל מסוג מתנול. זאת, במסגרת חקירה שהתנהלה במהלך השבועות האחרונים ואשר חשפה קשר ישיר בין תשעה אזרחים שנפגעו באורח קשה לבין צריכת האלכוהול המזויף. 



"זהו סיפור מטורף של משווקים שמהלו באלכוהול חומר רעיל ומסוכן, שגרם אפילו למוות. בין המשקאות שנצרכו היו וודקה פשניצינה, ספירט 96% וברנדי סאן פרנסיסקו", אמרו גורמים המעורים בפרטים.



החקירה הוטלה כבר מראשיתה על חוקרי ההונאה של מחוז דרום, היות ושלושה מהמקרים נחשפו בזה אחר זה באזור הדרום בבאר שבע, באשקלון ובנתיבות, ושולבו בה חוקרי מע"מ ומשרד הבריאות. בבדיקת דמם של הנפגעים, שחלקם קיפחו את חייהם ואחרים הגיעו ברמה של עיוורון, נמצאה כמות גדולה של החומר הרעיל מסוג מתנול שנמצא מהול בבקבוקי האלכוהול החשודים כמזויפים. כעת מתמקדת החקירה באיתור מי שעומד מאחורי ייצור האלכוהול ואחראי על מהילת המתנול.



אחד מבקבוקי האלכוהול שנתפסו במחסן. גרמו לעיוורון ואף למקרי מוות



למעריב נודע כי בשבועות האחרונים נתגלו מספר מקרים של פגיעה גופנית, בעיקר בעיניים, וכן מקרי מוות בקרב אזרחים שצרכו אלכוהול אותו רכשו בפיצוציות. מיד כשנחשף צוות החקירה למקרים נוספים, הוחלט לצרף אליו חוקרים ממנהל המזון במשרד הבריאות וכן חוקרים מיחידת החקירות של מע"מ במחוז הדרומי.



במשטרה ניהלו את החקירה הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי, תוך הפעלת גורמי מודיעין שהחלו באיסוף מידע והובילו אל שלושה מחסנים גדולים בתחומי המחוז בהם נתפסו אלפי בקבוקים שהכילו על פי החשד בקבוקי אלכוהול מזויפים.



"במהלך החודש האחרון נחשפנו לתופעה של צריכה ושתיית בקבוקי אלכוהול, שעל פי החשד הכילו חומר רעיל מסוג מתנול, שהינו חומר בעל השלכות הרות אסון. יש לנו מספר אירועים חריגים שבהם צריכת האלכוהול גרמה לעיוורון ואפילו למוות", אמרו הגורמים. "ערכנו בדיקת מעבדה ממנה עלה שהאלכוהול נמהל בחומר מסוג מתנול, והוא שגורם בעצם לפגיעה בגופם של האזרחים".



עוד סיפרו, כי במהלך חודש מאי 2018 הגיע לבית החולים סורוקה בבאר שבע אדם שסיפר כי קנה אלכוהול בפיצוציה בבאר שבע, ולדבריו מיד לאחר שלגם מהבקבוק חש ירידה משמעותית בראייה. "בחיפוש במחסן הפיצוצייה, שם רכש את האלכוהול, אכן נמצאו בקבוקים שהכילו אלכוהול מהול במתנול" אומרים אותם גורמים.



במהלך החקירה התחקו החוקרים אחרי שלושה מחסנים בהם נתפסו אלפי בקבוקים הנחשדים כמזויפים. כמו כן, נחקרו ונעצרו שישה חשודים בגין עבירות של הפצה ושיווק של אלכוהול מזויף, שנמכר בחנויות מכולת ובפיצוציות. הצוותים ערכו חיפושים בעשרות בתי עסק בבאר שבע, באופקים ובאשקלון ונחשפו לכמויות אלכוהול עצומות שהיו בדרכן לבתי עסק ולצרכנים. 



המחסן שנתפס