בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) 18 שנות מאסר על עלאא דאר עאצי, פלסטיני בן 23 מבית לקיא, שהורשע בהריגת החקלאי דוד בר קפרא ז"ל במושב פדיה, לפני כשלוש שנים. הנאשם השני, מוג'האד דאר עאצי, בן דודו של עלאא, הורשע ברצח וממתין לגזירת עונשו. 



ב־24 ביוני 2015 יצא בר קפרא, חקלאי בן 70 מרחובות, כמדי יום לעבד את כרם הענבים שלו במושב פדיה שבשפלה, הוכה קשות בתוך הכרם שלו על ידי דאר עאצי ובן דודו, מוג'האד, ונפטר מפצעיו בתוך זמן קצר.



משטרת ישראל החלה לחקור את הרצח ובתוך זמן קצר חבר אליה גם שירות הביטחון הכללי, זאת בשל החשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני. שני החשודים ברצח זוהו ונעצרו בתוך כפר מגוריהם, בית לקיא, והוגשו, כאמור, כתבי אישום נגד השניים, בני דודים בני 23 המוכרים לכוחות הביטחון.



לפי כתב האישום, השניים, הואשמו ברצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת, ניסו לשדוד את החקלאי, אטמו את פיו כשזעק לעזרה, הכו אותו במקל ושפכו עליו חומר הדברה. לאחר מכן נמלטו בלי להזעיק עזרה. היום, כפי שצוין, אחד מהם הורשע בהריגה.



בתו של בר קפרא אמרה לאחר גזר הדין לכאן ב', כי "ההחלטה הזו מותירה משפחה שלמה מדממת וכואבת. אחרי שלשוש שנים גזר הדין אינו מנחם ובטח לא מיטיב עמנו. אותו בן עוולה היה צריך לקבל מאסר עולם. בחישוב פשוט הוא יצא מהכלא תוך עשר שנים מהיום וזה בהחלט מקומם והיא צריכה לקומם מדינה שלמה כי הדם היהודי הפך הפקר".



מהפרקליטות נמסר בתגובה לגזר הדין, כי "כתב האישום שהוגש כנגד הנאשם ייחס לו עבירת רצח אגב ביצוע שוד של המנוח, דוד בר קפרא ז"ל. בתום ההליך המשפטי קבע ביהמ"ש כי הנאשם יורשע בהריגה, לאור קושי בהוכחת מעורבותו של הנאשם בשוד. הפרקליטות סברה כי לאור נסיבות המקרה החמורות יש לגזור על הנאשם ענישה מקסימלית בעבירת ההריגה בה הורשע, או עונש הקרוב לכך. בית המשפט אימץ היום את עמדת הפרקליטות והטיל עונש משמעותי של 18 שנות מאסר על הנאשם, לצד פיצוי בסך 180 אלף ש"ח למשפחת המנוח".