מגעים ראשוניים לעסקת טיעון בין הפרקליטות לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו מתרחשים בשבועות האחרונים, כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות עשר. בדיווח צוין כי מסרים בנושא הועברו בין הצדדים, וייתכן כי תיערך פגישה בסוגיה זו ביניהם בקרוב. יש לציין כי אם תיחתם העסקה, נתניהו תצטרך להודות בביצוע עבירות פליליות.



לפני כחודש וחצי הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה על מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשת מעונות ראש הממשלה, זאת בעקבות החתימה עם ניר חפץ על הסכם "עד מדינה" בפרשת וואלה-בזק, ולאחר שהתברר כי בידיו מידע נוסף המחזק את החשדות נגדה בתיק זה.



פרקליטיה של נתניהו ניסו אז להדוף את הטענות, אולם היועץ המשפטי לממשלה לא השתכנע לסגת מכתב האישום. גם ניסיונות הפשרה, במסגרתה הייתה אמורה להשיב את הכספים שנטלה על פי החשד שלא כדין, עלו על שרטון. ומשום כך החליטה היום הפרקליטות על הגשת כתב האישום.



בינואר האחרון נערך לנתניהו שימוע. על פי החשד, החל מראשית חודש ספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד לחודש מרץ 2013, היא פעלה בצוותא עם עזרא סיידוף, אשר שימש תחילה כראש אגף בכיר משאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של רה"מ ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.



הסיבה למהלך, עפ"י החשד, היא על מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל.