המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי בכוונת הפרקליטות להגיש הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש כתב אישום נגד ארבעת החשודים בחטיפת הילד כרים ג'ומהור בן ה-6 בחודש שעבר. בנוסף, יבקשו בפרקליטות את מעצרם של החשודים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. החשודים, בני 24, 29, 31 ו-41 מהעיר לוד, מואשמים בעבירות של חטיפה לשם סחיטה, זיוף סימני זיהוי של רכב, פירוק חלקים מרכב, קשירת קשר לביצוע פשע, הכשלת שוטר ושיבוש מהלכי חקירה.



החקירה החל ב-10 ליולי כאשר המשטרה קיבלה דיווח על חטיפתו של ג'ומהור מביתו. מאמצי המשטרה לאיתור הקטין לוו בסיוע של גורמים ערביים, ביניהם משפחת ג'ארושי, שסייעו בשחרור הילד מחוטפיו. ג'ומהור הוחזר להוריו שלושה ימים לאחר חטיפתו, ונערכה עבורו חגיגה גדולה בעיר מגוריו קלנסוואה.



מחקירת המשטרה התברר כי בטרם האירוע, קשרו החשודים קשר לחטיפה על רקע חובות של משפחתו של הקטין. במסגרת זו, הם נפגשו במתחם האיירפורט סיטי וגנבו לוחית זיהוי של רכב שחנה במקום, אותה החליפו באזור המשולש עם לוחית הזיהוי ברכבם שלהם.



לאחר מכן, נסעו לכיוון בית משפחתו של ג'ומהור, ושם הכניסו אותו בכוח לרכב, כאשר בן משפחה אחר בן 10 היה במקום גם הוא וברח. ג'ומהור הועבר עוד באותו יום אל שטחי יהודה ושומרון, שם הוחזק מספר ימים עד להשבתו לארץ ב-13 ליולי. 



מדוברות המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תפעל כנגד כל מפר חוק, עד להבאתו לדין, על מנת לאפשר שגרת חיים בטוחה לאזרח הנורמטיבי. במסגרת המאבק למיגור הפשיעה ובתום חקירה מורכבת ומאומצת, משטרת ישראל סיימה את חקירתה בתיק חטיפת הקטין מהמשולש והבוקר בכוונת הפרקליטות להגיש נגד החשודים הצהרת תובע. משטרת ישראל לא תאפשר לעבריינים להפוך ילדים לכלי משחק בסכסוכים ותפעל נגד כל מי שינקוט באלימות, והכל כדי להגן על אזרחי המדינה בכל מקום וזמן".