בבית הנשיא יתקיים היום טקס השבעתו של פרופסור אלכס שטיין לשופט בית המשפט העליון. שטיין ידוע כמשפטן שמרן, ותומך בהקפדה על זכות העמידה, המונעת מאנשים שלא נפגעו ישירות להגיש עתירות ציבוריות נגד הרשויות. שטיין מתנגד לאקטיביזם שיפוטי ומאמין כי בית המשפט העליון חורג מסמכויותיו ומתערב יתר על המידה בעבודת הכנסת. 
 
שטיין ידוע כמומחה עולמי בתחום דיני הראיות ובמספר תחומים נוספים. הוא פרסם יותר מ־60 מאמרים אקדמיים, חלקם בכתבי העת המובילים בעולם. שקד הצדיקה את מינויו החריג בכך שמדובר בתהליך מבורך של החזרת מוחות לישראל, אולם למעשה שרת המשפטים מקווה כי שטיין יצליח להוות גורם אשר יאזן את המהפכה החוקתית של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק. בגיל 16 עלה שטיין לארץ מברית המועצות, ולאחר שירות צבאי למד משפטים באוניברסיטה העברית והתמחה בבית המשפט העליון אצל השופט מנחם אלון ז"ל. 
 
עד מהרה יצא שמו כעילוי משפטי, והוא התקדם באוניברסיטה העברית, קיבל תואר פרופסור וכיהן כסגן הדיקן. לפני כ־15 שנה עזב את ירושלים ועבר ללמד בארה"ב. המלצות שונות שקיבלה שרת המשפטים איילת שקד הביאו אותה לשכנע את פרופ' שטיין לחזור לארץ, לכס השיפוט הבכיר בישראל. 
 

שטיין סוגר את רשימת המינויים לעליון של השרה שקד, שבכהונתה מונו מספר שיא של שישה שופטים לבית המשפט העליון. תשע שנים יכהן שטיין בבית המשפט העליון, ששינה את צביונו בשנים האחרונות. כיום אפשר למצוא ארבעה שופטים דתיים, אשר שניים מתוכם מתנחלים; שופטים שמרנים, שופט ערבי ושופטים מזרחים. אליהם מצטרף שטיין, אשר יהיה השופט הראשון בעליון שעלה מברית המועצות.