החיפושים אחרי אופירה חיים, תושבת תל מונד, ומציאת גופתה קבורה בחצר ביתה, הסעירו מדינה שלמה. הערב (ראשון) פורסמו במהדורת "החדשות" חקירותיהם של בעלה לשעבר החשוד ברצח ובתם החשודה בסיוע, וגם של עדת המפתח שעדותה למעשה סגרה את התיק ושכנעה את הפרקליטות להגיש נגד הגרוש כתב אישום חמור.



"הפתעתי אותה, באתי אותה מאחורה ואז התנפלתי עליה חנקתי אותה עם חבל לא בידיים, חבל דק ניילון שחור כזה, בדקתי לה דופק אריתי שאין והכנסתי אותה לבור בעדינות. הבור היה מוכן ליום לפני כי חשבתי על זה לפני". כך אמר חיים במהלך חקירתו. "היא הייתה מתה כשהכנסת אותה לבור?", שאל החוקר, "כן, בוודאות כי חנקתי אותה רבע שעה ולא היה לה דופק. בדקתי לה גם בצוואר וגם הבטן שלה לא זזה", הוא ענה.

"מחומר החקירה עולה כי לא הרמת את הקול, לא היו צעקות בכלל ביניכם, לא היה רגע של עצבים מצדך. מדובר באירוע שמתוכנן מראש", הקשה החוקר בשנית, אך חיים הכחיש. "לא, זה לא היה מתוכנן מראש, אני לא חשבתי להרוג אותה, זה לא היה מתוכנן מראש. אני לא יודע למה החלטתי באותו יום לעשות את זה, האמת רציתי רק להכאיב לה. אבל לא ברמה כזאת שאני אאבד אותה. לא ידעתי לאן זה ילך. בן אדם לפעמים לא שולט בעצמו".

במהלך חקירתו סיפק דוד סקיצה של זירת הרצח, בה שרטט איפה חנק את המנוחה ואיפה קבר אותה, הוא אף סיפר למשטרה שהזמין פועל אריתראי שחפר את הקבר עבור 200 שקל. בערוץ 10 נחשף עוד סרטון בו מפקד יחידת הראל לחיפוש נעדרים מגיע אל בית המשפחה ונפגש עם חיים עצמו, שם חיים מסרב לשתף פעולה עמו. המגע לא היה בריא, היה משהו לא כשר בלחיצת היד", הוא אומר. 




"אבא מסכן, הוא סבל שהיא הציקה לנו"



גם תמלולי חקירת בתם המשותפת, שהיתה חשודה במעורבות ברצח ואף נעצרה ושוחררה, נחשפו ב"חדשות". במהלך חקירתה של הבת הודיעה המשטרה כי גופת אמה נמצאה קבורה בחצר. בתחילה היא סרבה להאמין לכך, אך לאחר מכן אמרה: "נקברה בתוך הבית, אני מאמינה שזה או הדייר או מישהו מהמשפחה". כשהחוקרת שאלה מי מתוך המשפחה יכול היה לעשות דבר כזה, היא הצביעה על אביה, אבל אמרה "הוא תמים ועושה כל מני טעויות בחיים. אם הוא עשה את זה, אז המניע שלו היה טהור, הוא בא ממקום שהוא לא יכול היה לסבול שהיא מציקה לנו אבל קשה לי להאמין שהוא עשה את זה". והוסיפה, "מסכן, אם הוא עשה את זה, כנראה שהיא הטריפה אותו, הוא לא היה שפוי".

בשלב זה הבת נעצרה, ובתגובה אמרה "לא עשיתי כלום, אני לא קשורה לזה, לא הרגתי את אמא שלי. לא רציתי להרוג אותה ולא שהיא תמות", הבת הוסיפה והסבירה "כי יש דברים שאומרים מתוך כעס ואמרתי דברים מתוך כעס, אבל לא מתכוונים אליהם. זה מתוך תסכול, מתוך כעס מייחלים למותם של אנשים, אבל לא באמת חשבתי שמשהו כזה אי פעם יקרה ככה שאתה אומר לי שהיא נרצחה".

הבת שנחשדה במעורבות ברצח. צילום: אבשלום ששוני
הבת שנחשדה במעורבות ברצח. צילום: אבשלום ששוני


אחרי שהתייעץ עם עורכי דינו, חזר חיים מהודאתו, אך בשלב זה עדותה של המטפלת של אמו, שבתחילה נדחתה על ידי המשטרה, שיחקה נגדו. המטפלת העידה שראתה אותו חונק את גרושתו, ולאחר מכן נכנס לבית, ומשחק רמי עם אמו. מצוות עורכי דינו, דוד גיא מימון, שי לוי נמסר: "חוות הדעת הפתולוגית הראשונית היא מאוד חסרה, ולמעשה לא יודעת להגיד גם מהי סיבת המוות בשלב הזה יש מספר הודאות ואנו כהודאות מחוייבים להסתכל עליהן כמכלול, ולבחון אתון בצורה מאוד מאוד מדוקדקת, גם כמובן אל מול אותן ראיות אובייקטיביות". עוד הוסיפו כי "למרות ההודאה, למרות השחזור, אנחנו מאוד סקרנים לקרוא את חומר הראיות ולבדוק האם באמת ההודאה אמיתית, או שמא לא. בשלב הזה צוות ההגנה עדיין לא קיבל את כל חומרי החקירה, רק לאחר שנקבל אותם ונעבור עליהם בצורה מלאה ודקדקנית נוכל לתת מענה לכתב האישום בבית המשפט".

המשטרה הגיבה בנוגע לדחיית העדות של המטפלת, שהתבררה כנכונה, ואמרה כי "היה צריך נהוג במידע באופן אחר, מונה קצין בודק שבוחן את הדברים, לצערנו לא ניתן היה למנוע את הרצח".