שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, שהודה שפעל בניגוד עניינים והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של מרמה והפרת אמונים, קיבל היום (שני) הודעה כי הוא עשוי להשתחרר מהכלא מוקדם יותר, בעקבות החלטת ועדת השחרורים ובניגוד לעמדה של פרקליטות מחוז צפון. על פי ההחלטה, מסז'ניקוב ישוחרר בחודש ספטמבר הקרוב כשהוא מרצה עשרה חודשים בלבד מתוך ה-15 שהושתו עליו, כשבפרקליטות טרם החליטו אם לערער על ההחלטה. כזכור, השר לשעבר הורשע בכך שקידם פסטיבל סטודנטים באילת דרך משרת התיירות, תוך שהוא ממליץ למארגנים להעסיק את יוליה רוט, עמה ניהל מערכת יחסים באותה התקופה. 



ועדת השחרורים, אשר התכנסה בכלא חרמון, שם הוא ריצה את עונשו, קבעה כי מכיוון שריצה עד כה תשעה חודשי מאסר מתוך ה-15 שהוטלו עליו, ולאחר שבקשת החנינה שהגיש לנשיא ריבלין לא אושרה, הוא יוכל לצאת לחופשי. בנוסף לעונש המאסר, נגזר עליו גם קנס בגובה של 90 אלף שקלים. 

כזכור, בית המשפט הרשיע את מיסז'ניקוב במסגרת הסדר טיעון שחתמה עמו הפרקליטות, במסגרת ההסדר בעבירות של מרמה והפרה אמונים. במהלך הדיון אמר השר לשעבר: "אני מתחרט מעומק לבי הטעות נעשתה מתוך התלהבות יתר כנראה מחוסר ניסיון שנובע מכך שהייתי שר חדש. אני תקווה שמתוך מכתבים שאתה קורא בענייני תבחין שלא עשיתי דבר בזדון ובמרמה. אני רחוק מלהיות איש מושחת".

השופט, צחי עוזיאל, אמר בדיון כי "אין ספק שהעבירה בה הורשע הנאשם היא אחת מהעבירות המרכזיות בתחום המאבק בשחיתות שלטונית. מדובר בגורם הבכיר ביותר במשרד התיירות אשר ניצל את רום מעמדו ופעל בניגוד עניינים מהותי ובוטה בנושא שבתחום עיסוקו במטרה לקדם רווחים כספיים, למי שניהלה עמו קשר קרוב ומוצנע".

מיסז'ניקוב שימש כשר התיירות מטעם מפלגת "ישראל ביתנו" בכנסת ה-18. בתקופת כהונתו כשר התיירות, בשנת 2010, ביקרו בישראל 3.45 מליון תיירים, מה שהיה נחשב למספר שיא. הוא הסתבך לאחר שנחקר בחשד שהעביר 936 אלף שקלים למימון פסטיבל הסטודנטים באילת, שהופק בהמלצתו על ידי יולי רוט עמה ניהל מערכת יחסים. 
 
הוא נעצר בחודש דצמבר 2014 לשמונה ימים בחשד לקבלת שוחד תמורת העברה של תקציבים והטיית מכרזים, במסגרת חקירת פרשת השחיתות במפלגת "ישראל ביתנו". בנוסף, נחשד כי השתמש בסם מסוכן מסוג קוקאין במהלך נסיעות רשמיות מטעם המדינה בחו"ל.