בית המשפט החליט היום (שני) לשחרר צעיר הפעיל בקהילת הלהט"ב למעצר בית, וזאת לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום בגין הפצת סם אונס בתפוצה גדולה ע"י מייבאים מחו"ל, והמשטרה ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. על פי כתב האישום, הצעיר פעל לייבא 50 ליטרים של סם האונס המסוכן, וכבר הספיק לייבא 10 ליטרים מתוכם. בחקירתו במשטרה טען כי השתמש בסם באופן חד פעמי ולשימוש עצמי. אולם מכתב האישום עולה כי מכר לפחות לשני אנשים את סם האונס. 



הצעיר שנעצר היה ללא עבר פלילי והושם במעצר יחד עם עבריינים שיצורים על עבירות חמורות, ומצבו הנפשי הדרדר במהירות. לאחר תסקיר שירות המבחן הסכימה השופטת לקבל את עמדת סנגורו עו"ד אלון ארז, שטען כי מידת מסוכנותו של הצעיר והחשש לשיבוש החקירה נמוכים מאוד, ואין מניעה כי המעצר יוחלף במעצר בית בבית אמו ותחת פיקוח.

בית המשפט הסכים לקבל את ההתניה, דחה את בקשת התביעה לאיסור שימוש באינטרנט, ופסק על תשלום ערבות בסך 12 אלף שקלים ותקופת מבחן של חצי שנה בה יותר לצעיר לצאת מביתו רק לשם חקירות ודיונים בבית המשפט. 


עו"ד אלון ארז. צילום: יוהנס

 
לדברי עו"ד אלון ארז, שמייצג את הצעיר: "בית המשפט קיבל את עמדתי שלמרות כתב האישום שהוגש נגד הצעיר על השימוש בסם, הוא אינו עולה בהגדרה של עבריין מקצועי, ומדובר במעידה שבגינה ישלם את המחיר. יחד עם זאת, לא ניתן היה להתעלם ממצבו הנפשי לפני כתב האישום ובפרט לאור תנאי המעצר בהם נמצא עד שחרורו למעצר בית בסביבה הנוחה לו כפי שפסק שירות המבחן. אני מאמין שההזדמנות שקיבל הצעיר לתקן את אורח חייו תעזור לו, והוא יחזור למוטב ולאורח חיים נורמלי תוך פרק זמן קצר".