הפרקליטות מתכוונת לסגור את תיק החקירה נגד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, זאת חרף עמדתה של המשטרה וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) שחקרו את הפרשה ואף המליצו לפרקליטות להעמיד לדין את פיירברג בגין עבירות שוחד, כך נודע היום (שלישי) למעריב. כזכור,  בחודש יולי האחרון, נחקרה פיירברג בשנית לאחר תקופת המתנה ארוכה, וזאת לאחר שהפרקליטות ביקשו מהמשטרה לבצע השלמות חקירה. יחד איתה נחקר גם מהנדס העיר לשעבר פול ויטל אולם גם לאחר השלמות החקירה, עמדתה של הפרקליטות בעניינה של ראש העירייה הייתה כי חומרי הראיות אינן מספיקות להרשיע בפלילים את פיירברג.

לציין כי מדובר בדיונים שהתקיימו בשבוע האחרון, בהם היו שותפים נציגי הפרקליטות, ובראשם ראש המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד ונציגי היחידה החוקרת בראשותו של תת ניצב כורש בר-נור. לעומת הפרקליטות, עמדת המשטרה הייתה שיש מקום לבסס תשתית ראייתית לכתב אישום נגד פיירברג, בגין עבירות של קבלת טובות הנאה ומרמה, אולם לאחר שבחנו בפרקליטות את חומרי החקירה, הראיות והממצאים, הגיעו לכלל מסקנה כי ישנם קשיים להוכיח כוונה פלילית ולהוביל תיק כזה לכדי הרשעה ולכן מן הראוי לסגור אותו בנסיבות של היעדר ראיות מספיקות. 
חקירת פרשת השחיתות בנתניה הסתיימה כבר במרץ 2017, שעה שהמשטרה העבירה את חומרי החקירה, כשהיא מציינת שהתבססה תשתית ראייתית לעברות שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי ראש העיר פיירברג, ועל ידי מעורבים נוספים, ביניהם בעלה לשעבר אליהו. מאז נחקרו חשודים נוספים ונגבו עדויות מעדים נוספים, בהם עורכי דין בכירים בעירייה, קבלנים ויזמי נדל"ן, אולם מסתבר כי למרות המאמצים הכבירים של המשטרה למצות את החקירה עד תום, וחרף העובדה כי התיק העלה חשדות חמורים, עדיין מחליטים בפרקליטות שלא להגיש כתב אישום, ואף לא לזמנה לשימוע, ובכך בעצם לסגור את התיק, מהלך שיוצר חיכוכים בין הפרקליטות לבין המשטרה והיחידה החוקרת.